• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur van de cel afhankelijk van uitkomst t.o.v. gegevens validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickos87

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2014
Berichten
5
Beste,

Ik zou graag de kleur van de cel afhankelijk willen maken van de uitkomst. Dit dient wel ten opzichte te zijn van de verwachting.

In de bijlage heb ik een voorbeeld hiervan.

Kolom D = de verwachting
Kolom J = de groei tussen de twee testen in.

in tabblad "Uitstroomperspectief" staat het bereik van de verwachting.
Wanneer de verwachting is behaald, dient de cel in kolom J ´groen´ te kleuren
Wanneer de verwachting niet is behaald, dient de cel in kolom J ´rood´ te kleuren
Wanneer de verwachting is overstegen, dient te cel in kolom j ´blauw´ te kleuren


In dit voorbeeld dient dien Cel J5 Groen te kleuren, Cel J6 Rood en cel J7 Blauw.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, zou erg op prijs gesteld worden!!

Bekijk bijlage Voorbeeld Scores.xlsx
 
In dit voorbeeld dient dien Cel J5 Groen te kleuren, Cel J6 Rood en cel J7 Blauw.
Kan je ook aangeven waarom dat zo is.
 
Je kan dit oplossen dmv voorwaardelijke opmaak. Jouw bestandje is niet erg duidelijk. Ik neem aan dat je zoiets voor ogen hebt. Hierin heb ik een aantal hulpkolommen gebruikt die niet nodig zijn maar wel om jouw vraag helder te krijgen. Is mijn aanname juist?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Scores.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 95
Het lijkt opgelost te zijn, echter was de oplossing anders dan door VenA omschreven.

Toch heel erg bedankt, fijn dat mensen elkaar nog weten te helpen :)!!
 
Wil je dan ook even met ons delen hoe je het opgelost hebt? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan