• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur veranderen tabblad wanneer op een ander tabblad een cel wordt gevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RudolfVos

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2019
Berichten
22
Goedemorgen,

ik ben bezig met een financieel overzicht te maken in Excel.
Er zitten 205 tabbladen in, nu wil ik graag de volgende actie doen;

Als een bepaalde cel in het werkblad "totaal overzicht" verander in "ja", dan moet het tabblad waarnaar de "ja" refereert, groen kleuren.

Nu loop ik tegen 2 problemen aan;
1) Ik doe het nu in 2 stapjes, dus ik verwijs eerst op het desbetreffende tabblad naar de bewuste cel op het "totaal overzicht" et de volgende formule; =ALS('Totaal overzicht'!G24= "ja"; "ok"; "niet ok")
De formule werkt. Daarnaast gebruik ik de programma code optie vanuit het tabblad, namelijk de volgende;

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Updateby Extendoffice 20160930
If Target.Address = "$I$16" Then
Select Case Target.Value
Case "Niet ok"
Me.Tab.Color = vbRed
Case "Ok"
Me.Tab.Color = vbGreen
Case Else
Me.Tab.Color = vbBlue
End Select
End If
End Sub

Het eerste probleem is, dat Excel alles goed doet, zolang ik het in stapjes doe. Als ik in het totaal overzicht de cel verander dan verschijnt er inderdaad "ok" of "niet ok" in de cel op het tabblad. Maar de kleur veranderd niet! Wanneer ik dan handmatig de formule negeer en gewoon "ok" invul in de cel, dan hoppa, wordt hij groen! Waarom werkt dit niet tegelijk?

2) Probleem 2... Zoals ik al zei, er zijn 205 tabbladen.... Die allemaal naar verschillende cellen moeten verwijzen op het totaal overzicht... kan ik dat ook sneller doen?

Bedankt voor alle hulp!

Grt Rudolf
 
Hallo Rudolf,

Een financieel overzicht met 205 tabbladen????? Ik doe mijn boekhouding in Excel met 16 tabbladen

En verder: een voorbeeldbestandje doet wonderen :D
 
Hallo Jan,

haha, ja, als je het zo bekijkt :) Het gaat hier om een overzicht van afwijkingen, die 205 bladen zijn eigenlijk 200 stuks hetzelfde, maar met een ander nummertje.
Vanwege de privacy van mijn opdrachtgever heb ik veel verwijderd van het document, daardoor is de formule wat aangepast (andere cellen)

De vraag is hetzelfde, de kleurtjes lukken nog niet echt.
En vanaf tabblad 05, komen er dus nog 195 bij met een ander opvolgnummertje.

Bedankt voor je hulp!
 

Bijlagen

  • financieel overzicht test.xlsm
    93,4 KB · Weergaven: 28
In de module van het blad 'Totaal Overzicht'
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("G5:G11")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    Sheets(CStr(Target.Offset(, -6))).Tab.Color = IIf(LCase(Target) = "ja", vbGreen, vbRed)
  End If
End Sub
 
Hallo,

Nou, dit begint er al aardig op te lijken!
de "ja" in cel G5 van totaal overzicht zorgt inderdaad voor een groen tabblad '01'.
En een "nee" zorgt keurig voor een rood tabblad '01'.

So far so good…

Echter, ik krijg nu een "buiten bereik fout" zodra ik een "ja" in cel G6 invoer (de verwachting is dan een groen tabblad '02'
(zie knipsel)

Enig idee?
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    30,1 KB · Weergaven: 41
Zo dan?

Code:
Sheets(Format(Target.Offset(, -6), "00")).Tab.Color = IIf(LCase(Target) = "ja", vbGreen, vbRed)
Gaat goed tot tab 99
 
SUPER!
Alles werkt nu perfect!

Heel hartelijk dank voor de hulp!

Grt Rudolf

Nu moet ik hem geloof ik op gereed of afgerond melden is het niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan