• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurencellen overnemen met getal en kleur naar nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukeve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een excel waarin koppelingen moeten komen tussen tabbladen.
Ik wil namelijk uit tabblad 1 gegevens kunnen copieren die ik dan kan plakken in tabblad 2. Hierbij lukt het mij niet om de kleuren over te nemen die ik in tabblad 1 heb staan met de cijfers.
Wie kan mij hierbij helpen?

Dit is het excelBekijk bijlage TESTVERSIE 1.xlsx

Het zou echt helemaal geweldig zijn als iemand mij kan helpen, ik denk dat de oplossing best simpel kan zijn namelijk..

Ik hoor het graag.

Groet,


Lukeve
 
Laatst bewerkt:
Zie bijlage (rij 6),
Validatie en voorwaardelijke opmaak aanpassen (aan nieuwe cellen)
Gr.
 

Bijlagen

  • TESTVERSIE 1.xlsx
    85,8 KB · Weergaven: 400
Hallo DZP,

Weet jij misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat ik een hele rij copier uit tabblad een, en hoe ik deze dan kan plakken in tabblad twee zodat de zelfde kleuren en cijfers worden meegenomen naar tabblad twee? Dit is iets wat mij niet lukt namelijk. Ik hoor het graag als je het weet.

Groetjes
 
Copier de rij die je wilt en plak (alleen de waarde van de cellen op sheet2 en de kleuren verschijnen vanzelf)
zijn het vaste rijen die je wilt copieren en zijn het vaste rijen waar je wilt plakken of zijn ze variabel.
(Als je de kop van blad 2 hetzelfde maakt als blad1 kun je ongestraft kopieren en plakken).
 
Laatst bewerkt:
Copier de rij die je wilt en plak (alleen de waarde van de cellen op sheet2 en de kleuren verschijnen vanzelf)
zijn het vaste rijen die je wilt copieren en zijn het vaste rijen waar je wilt plakken of zijn ze variabel.


Ik zal proberen te omschrijven hoe ik het graag wil en wat mij dus niet lukt, haha
In tabblad 1 heb ik cellen gemaakt met dropdown's, deze hebben dus 8 cijfers die gekoppeld worden aan kleuren. Ik wil graag in tabblad twee de kleuren en cijfers precies hetzelfde laten terugkomen op het moment dat ik deze gegevens van tabblad 1 heb gecopiert en heb geplakt in tabblad twee, dit lukt mij dus nog steeds niet en ik weet even niet wat ik het beste kan doen, snap je wat ik bedoel nu?

Groetjes
 
zie bijlage ==> Klantsheet.
Je kunt de cellen copieren en dan met plakken """"speciaal""" (Rechtermuisknop).
Alleen voor de waarde kiezen en dan de cellen plakken en dan komen de kleurtjes vanzelf in beeld.
 

Bijlagen

  • TESTVERSIE 1.xlsx
    92,7 KB · Weergaven: 258
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je Hulp DZP, ik heb het nu zo dat ik het kan gebruiken. Nu ben ik goed geholpen, een mooi weekend gewenst!

Groetjes,


Lukeve
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan