• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurtje komt automatisch in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,

Zie bijgesloten tabel. Het gekke is dat als ik in de onderste regel een omschrijving intyp er automatisch een kleur verschijnt in kolom C.
Waar komt die kleur vandaan?
Ik heb al gekeken bij Voorwaardelijke Opmaak en Celeigenschappen, maar ik zie het niet.

Nu weet ik wel hoe ik het kan oplossen. C selecteren en Geen opvuloling, maar ik wil weten waar die kleur vandaan komt.

Dank,

Jos
 

Bijlagen

  • BHC.xlsx
    36,3 KB · Weergaven: 53
Het is een tabel zoals je zelf al zegt.
En een tabel kleurt de regels zelf nav wat je zelf als eerste selecteert
Deze kun je wel overrulen door zelf wat te kleuren maar nieuwe regel neem hij het oude weer over.
 
Celstijl verwijderen.
Code:
[URL="https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-celstijl-maken-toepassen-of-verwijderen-472213bf-66bd-40c8-815c-594f0f90cd22?ns=excel&version=90&syslcid=1043&uilcid=1043&appver=zxl900&helpid=21028&ui=nl-nl&rs=nl-nl&ad=nl"]Een celstijl maken, toepassen of verwijderen (microsoft.com)[/URL]
 
Celstijl verwijderen over de gehele kolom, anders kopieert het steeds door vanaf boven bij invoegen nieuwe rij.
 
Hallo,

Of tabelontwerp iets aanpassen?
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • BHC.xlsx
    36,9 KB · Weergaven: 17
convert tabel to range
je bent dan alle opmaak kwijt en je kunt opnieuw beginnen.
 
Hallo,

Zie afbeelding.
Knipsel.JPG

De kolomkoppen kun je zelf, handmatig aanpassen.
 
Gewoon doen wat HSV zegt in post#5
Selecteer kolom c en zet de celkleur op "geen opvulling"
 
@Ad

Waarom "moeilijk" doen als het makkelijk kan.
 
Peter heeft het niet begrepen denk ik @Ad.
 
Celstijl verwijderen over de gehele kolom, anders kopieert het steeds door vanaf boven bij invoegen nieuwe rij.

Welke celstijl is het nu precies denk je? Ik zie alleen maar die standaard 40% en 60% en zo. Ik weet niet precies welke stijl ik moet verwijderen...
 
Klik op het pijltje in de link die ik stuurde bij "Een celstijl verwijderen uit gegevens" en zie de beschrijving.
Ligt er een beetje aan welke Office je gebruikt.
 
@Ad en HSV

Idd, ik heb het in z'n geheel niet goed gelezen waarvoor sorry.
 
Geen sorry hoor, overkomt iedereen weleens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan