Knop wel of niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquiahora

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
48
Hallo,

Ik heb op mijn form nu voor elkaar dat bij een keuze in een kader het bijschrift verandert.

Ik zou het ook fijn vinden als ik een knop wel of niet zichtbaar kan laten worden.

Dus:
Bij keuze in kader wordt Debiteur dan wordt bijschrift van Rekening verandert in Debiteur. Maar dan wil ik tevens dat de knop die het Debiteurform opent wel zichtbaar is.
Als de keuze Crediteur is, dan de knop niet zichtbaar.

Ik dacht dat ik het zo kon oplossen, maar dat werkt niet.
Private Sub Kader55_AfterUpdate()
Select Case Me.Kader55.Value
Case 1
Me.Rekening.Caption = "Debiteuren"
Me.Knop66 = True
Case 2
Me.Rekening.Caption = "Crediteuren"
Me.Knop66 = False
End Select

Wil iemand helpen?
Bedankt
 
Code:
Me.Knop66.Visible = True ( or False )

Als je Me.object. typt komt er automatisch een keuzelijst met mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Me.Knop66.Visible = True ( or False )

Als je Me.object. typt komt er automatisch een keuzelijst met mogelijkheden.


Hallo bedankt voor de reactie.
Ik neem aan dat ik Me.object ipv Me.Knop66 moet tikken. Krijg niet die keuzelijst. Krijg wel foutmelding: Compileerfout. Kan methode of gegevenslid niet vinden.
(werk met Access 2003, maar bestand is geconverteerd naar 2000)
 
Me verwijst naar het huidige doucument (formulier).
Object is een algemeen begrip. Dit kan een tekstvak zijn, een keuzelijst, een combobox ... al die zaken die je in een formulier kunt zetten.

Aangezien een object maar op één document tegelijk kan staan kun je altijd met Me naar dat document verwijzen. Er zijn vrijwel altijd meerdere objecten in een document, vandaar dat je daar de Naam moet typen.

Typ de functie eens van begin af aan inplaats van kopieren, wat ik met keuzelijst bedoel wordt dan vanzelf duidelijker !
 
Yes!!!

Me verwijst naar het huidige doucument (formulier).
Object is een algemeen begrip. Dit kan een tekstvak zijn, een keuzelijst, een combobox ... al die zaken die je in een formulier kunt zetten.

Aangezien een object maar op één document tegelijk kan staan kun je altijd met Me naar dat document verwijzen. Er zijn vrijwel altijd meerdere objecten in een document, vandaar dat je daar de Naam moet typen.

Typ de functie eens van begin af aan inplaats van kopieren, wat ik met keuzelijst bedoel wordt dan vanzelf duidelijker !


YES!!!!!!

Ik had inmiddels al wel de keuzelijst gekregen, maar focustte op object. Maar ik heb het nu zoals ik wilde. Hieronder maar even de code voor mensen die net zo'n leek zijn als ik en het over willen nemen.

Bedankt voor de hulp!!

Select Case Me.Kader55.Value
Case1
Me.Rekening.Caption = "Debiteuren"
Me.Knop66.Visible = True
Case2
Me.Rekening.Caption = "Crediteuren"
Me.Knop66.Visible = False
End Select
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan