• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom in hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bacio

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Berichten
34
Ik wil alle cellen in kolom A automatisch omzetten in hoofdletters. Als ik bijvoorbeeld in A1 een iban in kleine letters invoer dat na enter de info in hoofdletters wordt weergegeven. Via Google zie ik vaak, dat je een nieuwe kolom moet aanmaken en dan de formule in B1 plaatst: =hoofdletters(A1). Ik heb dan twee kolommen met iban nummers en dat wil ik niet. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand een oplossing weet.
 
Ik heb dan twee kolommen

Verwijder de oude kolom A?

Ik las op internet in Word plakken en dan naar hoofdletters en weer plakken in Excel. Klein testje gedaan en dat lukt.
 
Laatst bewerkt:
Met deze achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 1 Then
        Application.EnableEvents = False
        Target.Value = UCase(Target.Value)
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Senso, bij het verwijderen van de oude kolom gaat ook de info weg in de nieuwe kolom. Meerdere personen werken in de sheet. Het is zgn een levend document (sheet). Elk moment worden er mutaties gedaan. Om naar Word en dan weer terug naar Excel te gaan is geen optie.
 
Use Excel Caps Fonts = lettertype

When you always want a text in uppercase and you don’t want to worry about how the text will be typed, you can use a font that has no lowercase style of the letters. The following fonts are always in the uppercase version of the letters.

Stencil
Engravers
Copperplate Gothic
Felix Titling
Algerian

In mijn versie Excel 2007 kan ik bovenstaande lettertypen niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
@Senso,

Als die lettertypes niet geïnstalleerd zijn in Windows, zul je ze inderdaad niet vinden.
 
Ik heb ze niet nodig en zal ze waarschijnlijk nooit gebruiken. TS moet ze dan zelf toevoegen als ze bij hem ontbreken.

Ik zie geen antwoord op de vba van Edmoor en ik lees ook dat het via Gegevensvalidatie zou kunnen.
 
Nadeel van de Gegevens validatie methode is dat je bij het invoeren van kleine letters een foutmelding krijgt en er dus niet direct naar hoofdletters wordt geconverteerd.
 
Ik heb ze niet nodig en zal ze waarschijnlijk nooit gebruiken. TS moet ze dan zelf toevoegen als ze bij hem ontbreken.

Ik zie geen antwoord op de vba van Edmoor en ik lees ook dat het via Gegevensvalidatie zou kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan