• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freeloader00

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
11
Goedemorgen,

Ik heb hulp nodig met het vergelijken van kolommen tussen verschillende werkbladen. Ik ben momenteel bezig met 2 werkbladen. Werkblad 1 is de hoofdblad en werkblad 2 zijn gegevens van andere afdelingen (zoals telnr.)
Ik heb bijvoorbeeld in kolom E "aantal" (zowel werkblad 1 en 2) 46 telefoon nr. staan. Werkblad 1 is de hoofdblad en werkblad 2zijn gegevens van andere afdelingen (zoals telnr.) Als de gegevens in werkblad 2 gewijzigd worden wil ik ook dat het automatisch in werkblad 1 ook wordt gewijzigd.

Mijn vraag is hoe kan ik deze twee kolommen vergelijken? Ik ben nogal een beginner met excel(noob) :p
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    15,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Freeloader00,

Als je de zoekmachine van helpmij had gebruikt was je deze in de link tegen gekomen.
 
Zet dan een voorbeeld met wat je wil / of de bedoeling is hier.
Met een voorbeeld word je vaak sneller en beter geholpen.

Ik zal niet zeggen dat het mij dan wel lukt maar er zijn ook andere helpers (en beter dan ik) die kijken.
 
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(EA).xls
    19,5 KB · Weergaven: 34
Nee, ik bedoelde meer als ik een wijziging plaats in Blad 2 Kolom E, dat die wijziging ook in Blad 1 Kolom E ook automatisch wordt gewijzigd. Niet per rij maar per kolom. Welke formule kan ik hieraan toepassen?
 
Dat was een voorbeeld.
Als je deze formule in de goede cel zet (hij staat er nu naast) en deze doortrekt (met het + teken rechts onder)
Zet hij de informatie die op het andere blad staat daar, test het maar even op het voobeeldje.
Dus iedere cel krijgt een formule.
 
Het kan ook met een macro.
Druk op de knop op Blad1.
Hij maakt een kopie van de kolom op Blad2.
Deze plaatst hij op Blad1.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(EA-2).xls
    41,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt maar dan zonder macro. Moest het juiste formule hebben. Bedankt voor je hulp.
 
Het zou leuk zijn, als je ook je oplossing hier plaatst.
Misschien zijn er anderen, die ook naar zoiets op zoek zijn. :thumb:
 
Oplossing staat al in het voorbeeldblad. Ik had je formule gewoon op elke cel toegepast. Zoals =WerkbladDatabase!E1, =WerkbladDatabase!E2 enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan