• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopiëren cel met gegevensvalidatie naar nieuwe cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Btb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Berichten
2
Hallo.
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik maak al meerdere keren gebruik van excel voor WK en EK voetbalpoule. Omdat veel deelnemers de landen verkeerd schreven heb ik gebruik gemaakt van gegevensvalidatie.

Als deelnemers deze hebben ingevuld, werkblad invul, en naar mij hebben terug gestuurd kopieer ik het blauwe gedeelte naar werkblad uitslag, naar het grijze gedeelte. Als ik dan in het groene gedeelte de uitslagen invul zou de punten toegekend moeten worden. Bij de uitslagen werkt het gewoon, hier is echter geen validatie gemaakt.

In het voorbeeld heb ik in het groene gedeelte een aantal landen ingevuld maar dan worden de punten niet toegekend. De score in de grijze cellen heb ik van het invulblad waar de validatie in staat gekopieerd. Het probleem zit in het kopiëren van de gegevens met een validatie. Ik kan het gehele probleem oplossen dor de validatie eraf te halen maar ben dan bang dat er teveel schrijffouten door de deelnemers worden gemaakt.

Zou toch moeten werken met de gegevens validatie zodat ik kan kopiëren en plakken/waarde zodat de punten toegekend moeten worden.

Wie kan me hier mee helpen?
 

Bijlagen

  • WK 2014forum.xlsx
    140,7 KB · Weergaven: 26
Ik zoek een antwoordt. Daar zijn toch forums voor?
 
Ja, hier mag het wel met een vemelding naar de ander.
Eén pech, hier zitten meestal dezelfde helpers.

Erg ***lig voor degene die op dit forum er tijd in steekt, terwijl op het ander misschien allang het antwoord staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan