Kopie maken van Firefox op andere computer

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Met de aanschaf van een nieuwe laptop is het werk pas echt begonnen.
Nu heb ik Firefox bijna zover dat hij naar mijn maatstaven perfect is geïnstalleerd. Veel geleerd en de installatie mag er wezen.
Nu wil ik deze ook zo als hij nu is op de desktop hebben. Je kunt zaken synchroniseren, maar dat is niet optimaal. Taakbalk en andere zaken zijn nog steeds anders.

Thunderbird was zo overgezet. Bestanden overzetten en starten. Dat liep direct.
Met Firefox is dat een ander verhaal, voor mij.

Op internet heb ik gezocht, maar niets gevonden wat mij verder kan helpen.
Is er iemand die een link weet waarin beschreven staat hoe dat gedaan moet worden?

Alvast bedankt

Rob
 
Bedankt!
Ik verwacht dat dit me gaat helpen.
 
Je kunt opzoeken waar de firefox bestanden staat (/mozella/firefox) en de map met extensie .default-release kopieren. Die inhoud (dus niet de map zelf) zet je in de map met extensie .default-release op de nieuwe computer. Als het goed is daar er maar 1 map met die extensie, tenzij je er mee hebt zitten experimenteren. Kijk dan in de .ini files op de nieuwe computer wat de default release is.
 
@vdijken
Zoals je het beschrijft deed ik het met thunderbird. Om de een of andere reden lukt dat niet met firefox.
Mozbackup deed al veel, maar de werkbalk, die zal ik toch zelf moeten instellen. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Sync helpt daar ook niet.
Heeft op dit vlak nog iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan