• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieer macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik wil met een macro een bepaalde variërende range rijen een geselecteerd aantal kolommen kopiëren naar een ander tabblad.
Ik zal dit hieronder verduidelijken:

ik lees dagelijks een groot tekstbestand in op een bepaalde tabblad (via 'Gegevens' - 'Van tekst').
Van diverse kolommen laat ik met behulp van een macro de cel eigenschappen aanpassen.

Vervolgens selecteer ik handmatig een bepaald bereik:

Vanaf rij 2 tot en met de laatste rij die gevuld is.
En de kolommen A t/m ED (dat is standaard, verandert niet).

Deze selectie kopieer ik naar een ander tabblad en plak ik vanaf cel A3.
Vervolgens laat ik weer een nieuwe macro draaien die bepaalde handelingen uitvoert.

Nu wil ik van die 2 macro's 1 macro maken. En het handmatig selecteren van dat dagelijks wisselende bereik ook in de macro hebben zitten.

Hoe selecteer ik dat, of hoe zet ik dat in de macro?

Kort gezegd: hoe selecteer ik in de macro voor de kolommen A t/m ED alleen de rijen 2 t/m de laatste rij die is gevuld.

Als het lastig is om te definiëren wat de laatste rij is zou je wat mij betreft ook mogen selecteren:

Kolommen A t/m ED, rijen 2 t/m oneindig.
 
welkom op Helpmij.nl!

dit selecteert het gebied dat je beschrijft, nl a2:ED laatste regel:
Code:
Range(Range("A2", Range("ED2").end(xlDown)).select

voeg dit toe aan het einde van je eerste macro en voeg daarna toe
Code:
Call macro2
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan