• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieren naar eerste lege rij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
Codetags!!!!!
 
Beste Mathijs CM ;)

Zie bijlage Jpeg.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Codetags.jpg
    Codetags.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 84
Probleem zelf opgelost

Hoi,

Heb het probleem zelf opgelost, je gaf me een duidelijk hint maar begreep niet goed wat je bedoelde.
In de vorige macro liet ik iets 3 x gebeuren in plaats van slechts een keer. Daarom was de telling dus niet juist (400201, 400202, 400203 terwijl dit dus overal 400201 moest zijn, maar logisch als hij start met 400201 weer een opdracht dus 400203 en nog een keer dus 400203)

Sub nieuwetest()
With Sheets("Invoer Declaratie(s)")
Range("A2:AG" & .Range("A31").End(xlUp).Row).Copy Sheets("Alle ingevoerde declaraties").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
laag = .Range("A5000").End(xlUp).Row
Union(.Range("A2:G" & laag), .Range("T2:U" & laag), .Range("AD2:AG" & laag)).Copy Sheets("Declaraties Kort").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
laag = .Range("A5000").End(xlUp).Row
Union(.Range("A2:G" & laag), .Range("AE2:AF" & laag), .Range("AE2:AG" & laag)).Copy Sheets("Formulier Betaler").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub

Dus nu is het maar een opdracht.

Lang geduurd maar het werkt
 
Nu alleen in het vervolg nog codetags gebruiken > zie de bijlage bij de post van danny 147.
Jouw vorige bericht zou er dan zo uitzien:

===============================================================================
Hoi,

Heb het probleem zelf opgelost, je gaf me een duidelijk hint maar begreep niet goed wat je bedoelde.
In de vorige macro liet ik iets 3 x gebeuren in plaats van slechts een keer. Daarom was de telling dus niet juist (400201, 400202, 400203 terwijl dit dus overal 400201 moest zijn, maar logisch als hij start met 400201 weer een opdracht dus 400203 en nog een keer dus 400203)

Code:
Sub nieuwetest()
With Sheets("Invoer Declaratie(s)")
Range("A2:AG" & .Range("A31").End(xlUp).Row).Copy Sheets("Alle ingevoerde declaraties").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
laag = .Range("A5000").End(xlUp).Row
Union(.Range("A2:G" & laag), .Range("T2:U" & laag), .Range("AD2:AG" & laag)).Copy Sheets("Declaraties Kort").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
laag = .Range("A5000").End(xlUp).Row
Union(.Range("A2:G" & laag), .Range("AE2:AF" & laag), .Range("AE2:AG" & laag)).Copy Sheets("Formulier Betaler").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End With
End Sub
Dus nu is het maar een opdracht.

Lang geduurd maar het werkt
===============================================================================

En zeg nou zelf, dat lees toch veel beter?
 
Nee Math door het er niet om, geloof me maar.

Nee echt zo iemand ben ik niet.
Hoe zoe jij dan de macro zoals ik hem heb aangeleverd nog duidelijker kunnen maken. Dit is echt serieus, want dan hou ik de volgende keer daar rekening mee!

Is het mogelijk om een enkele cel in een werkblad te beveiligen? Wat ik bedoel is dat deze alleen maar mag worden gewijzigd als ik daar toestemming voor geef? Zo ja, kan dit eventueel dmv een macro gebeuren?

Code:
Math
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan