kopieren openen sluiten en weggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
374
Geachte VBA guru's.

Het volgende: bestand xx1.xlsm staat op F:\personeel\data\
en bestand aa1.xlsm staat op C:\test\
Zou iemand mij een code willen geven die bij het openen van bestand c:\test\aa1.xlsm een kopie maakt van F:\personeel\data\xx1.xlsm en deze kopie plaatst in c:\test\lala\xx1.xlsm vervolgens de c:\test\lala\xx1.xlsm opent. En als klapstuk bij het sluiten aa1.xlsm zou c:\test\lala\xx1.xlsm moeten sluiten en worden verwijdert van c:\test\lala.

Alvast vriendelijk dank
 
Doohan,

Je wil dus een bestand opslaan op een locatie, openen (bewerken??) en als het bestand gesloten wordt moet hij zichzelf deleten.
Waarom zou je, sla hem gewoon niet op en open hem met alleen lezen. Dan is opslaan als hetzelfde bestand helemaal
niet mogelijk.
Voor het openen van een bestand alleen lezen:
Code:
Workbooks.Open "C:\Data\Weetikveel.xlsx", ReadOnly:=True

Veel Succes.
 
De reden waarom ik dit wil: F:\personeel\data\xx1.xlsm is een read only map op de server. het bestand aa1.xlsm komt lokaal bij collega's op de schijf. Om het verticaal zoeken goed te laten verlopen heb ik gemerkt dat dat vlekkeloos gaat als de server bestand waar ik een koppeling mee lokaal staat. Aan zien 1 collega het recht heeft het server bestand te wijzigen heb ik voor deze methode gekozen.
dus F:\personeel\data\xx1.xlsm even lokaal kopiëren naar c:\test\lala\ bij openen aa1 - en bij sluiten aa1 ook sluiten en verwijderen van F:\personeel\data\xx1.xlsm

De echte reden voor dit omslachtige gebeuren de wijzigingen in het server bestand worden goed bijgewerkt anders niet.
 
geen oplossing gehad maar toch bedankt voor de aandacht.

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan