Kopieren van Excel naar Word zonder spaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maas86

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2019
Berichten
10
Ik heb een lijst met volgnummers in Excel ( dat zijn er wekelijks 500 tot 800 volgnummers )
Knipsel1.JPG

dit kopieer ik van Excel naar Word en dan komt het zo eruit te zien.
Knipsel2.JPG

en dan moet ik handmatig alle spaties weghalen zodat het er zo uit ziet. (best wel omslachtig)
Knipsel3.JPG


Bestaat er een snellere methode om alles spaties in 1 keer weg te halen?
 
Waar komt die data vandaan en waar moet de data naartoe? En waarom via Word?
 
Dat kun je in Word toch doen met Zoeken en vervangen > Vervangen
Zoeken naar: zet daar een spatie
Vervangen door: leeg laten
Alles vervangen en alle spaties zijn weg

return vervangen met ^p
Zoeken naar: ^p
Vervangen door: leeg laten
Alles vervangen en alle returns zijn weg
 
Laatst bewerkt:
En... moeten die volgnummers nog met iets (tekst, getallen?) in Word gecombineerd worden en waar komt dat dan weer van dan (Word, Excel of ?) ?
Heb je van het eindresultaat in Word een voorbeeld van desnoods even een paar volgnummers met wat je eventueel het eerder genoemde "extra" als je dat toevoegt.
Een handmatig Word voorbeeld als het niet anders kan, hoe komt het er uiteindelijk uit te zien?
 
Waar komt die data vandaan en waar moet de data naartoe? En waarom via Word?

Data komt uit ons TMS systeem en gaat naar ons boekhoudprogramma AFAS, en omdat AFAS de spaties niet herkent doe ik het naar word kopiëren omdat dit voor nu het snelst is.
 
Dat kun je in Word toch doen met Zoeken en vervangen > Vervangen
Zoeken naar: zet daar een spatie
Vervangen door: leeg laten
Alles vervangen en alle spaties zijn weg

return vervangen met ^p
Zoeken naar: ^p
Vervangen door: leeg laten
Alles vervangen en alle returns zijn weg

Werkt niet
Bekijk bijlage 371709
 
Komt er een .CSV bestand uit TMS?
Hoe biedt je de gegevens aan aan AFAS?
AFAS leest geen Wordducument in neem ik aan.
 
Komt er een .CSV bestand uit TMS?
Hoe biedt je de gegevens aan aan AFAS?
AFAS leest geen Wordducument in neem ik aan.

cvs bestand inderdaad uit TMS, vanuit word is het gewoon Ctrl+c en in afas ctrl+V in de filter
 
Als je het csv-bestand in Excel importeert met als scheidingsteken ; dus punt-komma, hoe ziet het er dan uit? Of ; icm een spatie als die er nog staat?
Bij een normale csv met ; ben je dan die ; kwijt.
Als het wel lukt maar alles data komen in de 1e rij en je wil het in de 1e kolom , transponeer (via een copy paste special actie) alle data naar de 1e kolom.
Vervolgens zou dan de copy paste naar Word een goed resultaat op moeten leveren.
 
Als je het csv-bestand in Excel importeert met als scheidingsteken ; dus punt-komma, hoe ziet het er dan uit? Of ; icm een spatie als die er nog staat?
Bij een normale csv met ; ben je dan die ; kwijt.
Als het wel lukt maar alles data komen in de 1e rij en je wil het in de 1e kolom , transponeer (via een copy paste special actie) alle data naar de 1e kolom.
Vervolgens zou dan de copy paste naar Word een goed resultaat op moeten leveren.


Als ik het importeer in Excel ziet het er zo uit
Bekijk bijlage 371711

ik kopieer alles en plak het middels transponeren zodat alles naast elkaar komt te staan.
Bekijk bijlage 371712

zoeken naar : 2023 vervangen door: ;2023 ( 2023 is onze standaard voorloop van de volgnummers en ; is wat Afas herkend als scheiding)
Bekijk bijlage 371713
 
@maas: je bijlagen zijn door ons niet te openen. Alleen door jezelf. En dat schiet natuurlijk niet op. Gebruik <Ga geavanceerd> om de bijlagen op een voor ons bruikbare manier toe te voegen. En de Zoek-en-Vervang methode zou absoluut moeten werken, tenzij het tabs zijn, geen spaties. Dan moet je zoeken naar ^t. En vervangen door niets.
 
Het is betrekkelijk simpel om een .csv bestand direct om te zetten naar het door AFAS gewenste formaat en die data op het klembord te plaatsen.
Het enige dat je nog met de hand hoeft te doen is via een filedialog het .csv bestand selecteren en het resultaat in het filter van AFAS te plakken met Ctrl-V.
Zou ruim binnen de 5 seconden moeten kunnen.
Moet je hier wel even een voorbeeld .csv bestand plaatsen natuurlijk.

Bijgaand een voorbeeldje met een fantasie testbestandje.
 

Bijlagen

  • TMS2AFAS.xlsm
    20,3 KB · Weergaven: 8
  • Voorbeeld.csv
    50 bytes · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Dat kun je in Word toch doen met Zoeken en vervangen > Vervangen
Zoeken naar: zet daar een spatie
Vervangen door: leeg laten
Alles vervangen en alle spaties zijn weg

return vervangen met ^p
Zoeken naar: ^p
Vervangen door: leeg laten
Alles vervangen en alle returns zijn weg

Het zoeken naar "tab" en vervangen door een lege waarde heeft geholpen, de oplossing bleek verrassend eenvoudig. Dank je wel voor je hulp!
 
En toch zou ik nog even kijken naar mijn oplossing, zie #12.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan