Koppelen formulier en subformulier via tabellen met 1-op-1 relatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Goedemorgen/nacht forum,

Klein voorbeeld toegevoegd met testbestandje.

Ik heb een tabel tblAktiviteit met daarin een veld die een keuze (TypeAktiviteit) moet opleveren voor een subtabel.
De keuze in tblAktiviteit levert dus een 1-op-1 relatie op met of tblAktiviteitLesgeven of tblAktiviteitOntwikkelen (zijn niet de echte benamingen, maar het gaat om het idee). Deze beide subtabellen bevatten weer relaties (1-op-veel) met andere tabellen
Aan de tblAktiviteit hangen nog meer tabellen die ook voor de subtabellen van belang zijn.

Wat ik wil is een formulier waar de keuze gemaakt wordt voor TypeAktiviteit, en dat daarna een subformulier geopend wordt die (in dit voorbeeldje) Instructeur of Onderwijsontwikkelaars koppelt.

Nogmaals, het gaat niet om het de benamingen in de tabellen, maar hoe koppel ik de tabellen in subformulier tbv Instructeurs aan het hoofdformulier met (Aktiviteit en Aktiviteit) of (Aktiviteit en Ontwikkelen).

Na koppelen van subformulier aan hoofdformulier krijg ik foutmelding:
De instelling voor de eigenschap Hoofdvelden koppelen heeft de volgende fout veroorzaakt: Het automatiseringsobject tblAktiviteit bevindt zicht niet in het object.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen ?

mvg
John
 

Bijlagen

  • Test.zip
    55,3 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan