• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppeling tabel en factuur met meer dan 1000 regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ni630

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2020
Berichten
1
Goedemiddag,

Als Excel leek heb ik een probleem waar ik niet uit kom. Via Excel maak ik allerlei facturen. Daar is een aparte klantenlijst voor in een tabel, dit is vervolgens weer gekoppeld aan de factuur.
Hierop kan ik door middel van een dropdown-menu alle klanten vinden en makkelijk een factuur maken. Maar nu kan ik vanaf de 1000 regels (dus klanten) niks meer terugvinden in dit menu.
Zit hier blijkbaar een limiet op? Is er enige mogelijkheid op dit limiet te verhogen? Hopelijk heb ik het een beetje helder uitgelegd en kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

Groet,

Nick
 
Het aantal te gebruiken gegevens in Gegevensvalidatie is maximaal 32767, dus die 1000 zou geen probleem moeten zijn, als dat is wat je bedoelt.
Plaats daarom zo mogelijk een voorbeeld bestand.
Al lijkt me zo'n grote lijst niet echt handig.
 
Laatst bewerkt:
Ik "herken" die limiet van 1000 niet. ALs ik gegevensvalidatie instel met 1200 getallen dan zie ik ze allemaal. Ik ben het eens met edmoor, 1000 items in een validatielijst is niet handig werken, vooral omdat validatie geen rekening houdt met wat je intikt (filtert tenzij je Excel on-line gebruikt).
 
Als de klantenlijst in een "echte"Tabel staat gaat het daar waarschijnlijk fout.
Kijk eens wat er precies staat in de "BRON" van de gegevensvalidatie.
 
Als je zo veel klanten hebt is het misschien tijd voor een iets geavanceerder applicatie voor facturatie ter vervanging van je spreadsheet.
Wellicht kun je je een professioneel boekhoudprogramma veroorloven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan