• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen worden niet automatisch bijgewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
120
Heren / Dames,

In een bestand (concept factuur) heb ik een vert.zoeken opdracht staan. (Deze zoekt in een ander bestand)

Nu wanneer ik het document concept factuur open krijg ik de melding dat de koppelingen niet automatisch kunnen bijgewerkt worden
(keuze doorgaan of koppelingen bewerken)


Wat ik geprobeerd heb is onder gegevens -> koppelingen bew -> de koppeling automatisch bijwerken gekozen en bij Prompt bij opstarten de laatste optie niet waarschuwen maar wel bijwerken gekozen. (derde optie)

Toen dit nog niet werkte heb ik alle formules eruit gegooid en er slechts één formule ingezet. Wat ik ook probeer ik blijf deze melding krijgen en is nooit geweest. (welke formule maakt niet uit)

In andere bestanden heb ik deze verwijzingen ook maar die geven geen problemen.

Wat zie ik over het hoofd en wat kan ik nog proberen.

Groet Sjaakz
 
Er staat dan toch ergens nog een verwijzing naar ander bestand...

Je kan koppelingen i.p.v. bewerken ook verbreken. Dan is het gegarandeerd weg, maar weet je niet waar de koppeling zat.

Is het mogelijk het bestand hier te plaatsen? (excl. gevoelige info?)
 
hoi alexcel

Goedemorgen Alexcel,

Bedankt voor je antwoord. Alle koppelingen verbreken heb ik al gedaan. Opgeslagen en opnieuw opgevraagd toen kreeg ik de melding niet.
(er staat natuurlijk geen enkele koppeling meer in).
Vervolgens heb ik er een vert.zoeken opdracht ingezet. Ik had er 3 verwijzingen in staan en stuk voor stuk geprobeerd.
Alle drie hetzelfde resultaat.


Alle drie in een ander bestand gezet en daar werkte het wel goed.


Een voorbeeld bestand is heel lastig er zijn prijslijsten van opdrachtgevers in verwerkt en alle opdrachtgevers......

Ik ben bang dat ik het wiel opnieuw moet gaan uitvinden door het bestand te herschrijven:evil:.

Groet SjaakZ
 
Heel lastig verhaal om te beoordelen wat fout gaat.

Nog 2 suggesties:

1)
bestanden waarnaar verwezen wordt moeten wel geopend zijn.

2)
Je kan ook nog via CTRL+T formules tonen. (*)
(of via menu Bestand > Opties > Geavanceerd bij "weergaveopties voor dit werkblad" een vinkje zetten bij "Formules weergeven in cellen in plaats van berekende resultaten")
Hierna kun je zoeken via CTRL+F naar bijvoorbeeld "xls". Dan kun je controleren of er ergens een onjuiste verwijzing aanwezig is.
Dit moet je per tabblad doen.

(*) Zie onderstaand linkje...
 
Laatst bewerkt:
Heren / dames,

Bedankt voor het meedenken........ :thumb::thumb:

Ik heb gekozen voor de weg van de minste weerstand.

Ik heb nu een zelf startende code gemaakt waarbij hij tijdens het openen van het bestand de 3 lijstjes opent en weer sluit.
Hiermee heb ik niet de oorzaak kunnen vinden maar wel een oplossing :shocked::shocked:

nu kan ik weer verder met mijn andere werk..... ;)

Ik laat het draadje nog wel even open voor het geval iemand de oorzaak weet.

Groet Sjaakz
 
Ik heb nu een zelf startende code gemaakt waarbij hij tijdens het openen van het bestand de 3 lijstjes opent en weer sluit.

Dan zijn de vert.zoeken formules meteen overbodig geworden, omdat je de gewenste waarden uit de bestanden kunt lezen.
En de relevante gegevens in 1 bestand plaatsen zou dan ook al helpen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi SNB

Bedankt voor je reactie,

Bedoel je niet bijwerkt? vert.zoeken moet hij toch altijd hetzij in een afgesloten bestand hetzij in een bestand dat op de achtergrond is geopend.

De lijsten in het bestand zelf plaatsen is niet handig.

Vanuit ons boekhoudprogramma kopieer ik de dossier naar een dossierlijst. Deze wordt door verschillende documenten gebruikt.
Daarnaast heb ik verschillende prijslijsten van de opdrachtgevers ook deze worden door verschillende andere documenten gebruikt.
Door een "druk" op de (macro) knop worden de nieuwe formules (vert.zoeken) geladen. Op deze manier blijft het concept klein (100 kb)

In het conceptje voeren wij alleen het dossiernr in en de gebruikte artikel nr's

Groet SjaakZ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan