Krijg poort niet open in Transmission

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje60

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Berichten
103
Geacht forum,

Ik heb op mijn Imac Transmission staan om te downloaden, ik heb enkel dagen geleden een ieuwe router gekocht, en wel de Sitecom WLR-6000 v1 001.
Ik heb bij portforwarding mijn IP-adres opgegeven plus de poort nummers, en vervolgens op toevoegen geklikt dus dat staat allemaal goed, maar als ik transmission open
en kijk of het bolletje groen gaat, maar dat doet het niet het blijft rood wat ik ook doe, maar wat doe ik fout.

Alvast bedankt
 
Ik heb bij portforwarding mijn IP-adres opgegeven
heb je hier je ipadres van je mac of je externe ipadres opgegeven?
 
Ik neem aan dat er vóór de Sitecom nóg een router(-modem) staat (van de provider).
Je zult dan 2x moeten portforwarden: 1x in de routermodem naar het WAN/Internet ip-adres van de Sitecom en 1x in de Sitecom naar het ip-adres van de Imac.

Tijs.
 
Hallo FTWLTG en dnties,

Ik heb inderdaad het ip-adres van de Imac in gevuld, en voor mijn router staat inderdaad nog een modem van Ziggo.
Dus als ik heb goed begrijp, moet ik het ip-adres van de router en van mijn Imac invoeren?

Ik wacht even het antwoord af voor dat ik het e.e.a. ga proberen.
 
In beide routers portforwarding instellen:
a. Kijk na welk WAN/Internet ip-adres de Sitecom heeft gekregen van de Ziggo router. Als dat een 192.168.x.x ip-adres is, dat ip-adres opschrijven, daarna inloggen op de routermodem van Ziggo en fsst portforwarding instellen naar het ip-adres dat je zojuist hebt opgeschreven.
b. Op de Sitecom portforwarden naar het ip-adres van de Imac.

Tijs.
 
Nou ben ik weer, ik heb een normale modem van Ziggo, dus geen modem/router. Ik heb een Linksysrouter gehad en daar
hoefde ik alleen bij portforwarding de poorten op te geven en het werkte.
Maar bij Sitecom werkt het blijkbaar anders, ik heb een Wireles Gigabit router 450N, dat is de nieuwe die
als beste uit de bus kwam.

Maar ik heb in de router bij portforwarding het volgende ingevuld:
Lokaal IP Type Poortbereik Commentaar
192.168.0.100 Both 49152-65535 Transmission (lokaal IP 192.168.0.100 is van de Imac)

De router heeft als IP: 192.168.0.1

Dus ik kan alleen de lokale IP van de Imac invoeren in de router.

Tevens heb ik de firewal van mijn Imac uitgeschakeld, omdat de router ook een firewal heeft.

Bij Transmission (netwerk) heb ik het volgende:
Peer communicatie: Gebruik Micro Transport Protocol(uPN), deze staat aangevinkt.
Binnenkomende poort: 51413
Willekeurige poort bij starten staat uit gevinkt
Automatische poort toekenning staat aan gevinkt
Systeem: Belet de computer te sluimeren bij actieve Transfers.

Dus je snapt het al, ik begrijp er niets meer van waarom het niet werkt.

Groet Palmpje
 
Ik zou dan maar eens beginnen met ook op de Sitecom de firewall uit te schakelen.
Overigens wil ik wel eens weten hoe je het test, want de enige juiste manier is vanuit buiten je thuisnetwerk (bijv. m.b.v. http://www.canyouseem.org voor (uitsluitend) geportforwarde TCP poorten).

Tijs.
 
Als ik de firewal uitschakel in de router, staat deze dan open voor iedereen?

Het testen doe ik als ik transmission opstart, dan is het even bezig, en dan is het bolletje weer rood.
Overigens, mijn Imac is met een draadje verbonden aan de router.

Groet Plampje
 
Je bent nog steeds behoorlijk beschermd, dan.
Bovendien is het om te testen of die firewall iets te maken heeft met je probleem, niet voor permanent.

Tijs.
 
Blijf van de Firewall van je router af. Bij transmission op de Mac staan bij mij ook altijd de poorten dicht. Probeer gewoon Utorrent deze werkt bij mij altijd perfect en zonder gezeik op de Mac.
 
Hallo rappie pappie,

Ga ik even downloaden, maar hoef ik dan geen poorten te openen in de router?

Groet Palmpje
 
Ik heb uTorrent gedownload, alleen jammer dat het in het engels is, maar het werkt goed moet ik zeggen,
dus ik hou het hierbij en gooi transmission er af, dank voor je tip betreffende utorrent.

Groet palmpje
 
E.e.a. getest met uTorrent en het werkt goed, geen problemen ondervonden, dus ik laat het lekker zo.

Mensen, allen bedankt voor het meedenken.

Groet Palmpje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan