• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Krijg waardes niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Berichten
252
Hallo,

Kan iemand mij helpen om het volgende problem op te lossen.

In het culculatieblad wil ik in kolom BT de normwaardes vanuit het invulblad zichtbaar krijgen. De norm in het invulblad veranderd telkens bij een andere ombouw van de machine.
Toen ik een vaste norm had, lukte me het wel met de in kolom BT staande formule. Nu lukt het niet meer omdat ik variabele normen heb.

Hoe los ik dat op?

Dit is de formule welke in kolom AX van het invulblad staat:

Code:
[COLOR="#FF0000"]=INDEX($CG$23:$CN$30;VERGELIJKEN(AU10;$CG$23:$CG$30;0);VERGELIJKEN(AV10;$CG$23:$CN$23;0))[/COLOR]

Dit is de formule die in kolom BT van het calculatieblad gebruik:

Code:
[COLOR="#FF0000"]=VERSCHUIVING('Invoerblad KPI''S'!AX$10;AANTALARG('Invoerblad KPI''S'!AX$10:AX$253)-$A3;0)[/COLOR]

Bekijk bijlage Kopie van KPI TK lijnen FY 15 G Jacobs test beveiligd.xlsx

Groet,

Gerrit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gerrit,

Druk eens op de ƒx links van de formulebalk.
Daar staat bij verwijzing → 90, dit moet een cel zijn.
bv:
Code:
=VERSCHUIVING([COLOR=#FF0000]indirect("A"&[/COLOR]'Invoerblad KPI''S'!AX$10[COLOR=#FF0000])[/COLOR];AANTALARG('Invoerblad KPI''S'!AX$10:AX$253)-$A3;0)
wordt; verschuiving(A90,rijen,kolommen)
Hier kom je vast wel verder mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook met die oplossing krijg de waardes niet in kolom BT van het calculatieblad te zien.

Wie helpt mij verder.

Gerrit
 
Ik heb nergens geschreven dat dit een oplossing zou zijn.
Ik wilde je op gang helpen.

Er staan zoveel fouten in je bestand, dat ik dacht weg ermee.
Daarna opnieuw geopend en toch maar een poging gedaan.
Helaas kan ik nergens aan zien wat antwoord je wenst (uit welk blad, welk kolom, de verwijzing 90 zegt me ook niet veel).

Je moet de functie verschuiving zien als een paardesprong bij het schaken.
Vanuit de start ga je zoveel stappen voor-achteruit, links of rechts.
Alleen uit het bestandje word ik niet wijs wat de start is.
 
Gerrit,
wat is de bedoeling van het aantalarg in je formule van kolom BT?
 
Ik zal proberen duidelijk te zijn

In het invulblad KPI's in kolom AX wordt gekeken of er aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan en zo ja, dan wordt daar de desbetreffende ombouwtijd bijgezet.

In het calculatieblad kolom BT wil ik dus hebben dat hij de laatste 10 ingevulde waardes van het invulblad KPI's uit kolom AX worden ingevuld. Dit moet telkens meeschuiven, dus telekns de laatste 10.

Ik kolom AX van het invulblad wordt gekeken of er wordt voldaan aan bepaalde eisen en dat gebeurt in CG 23 t/m CN 30.

bv. van fles 1152 naar fles 1153 dan geeft dat een waarde van 60. heb ik bijv van fles 1152 naar fles 1153 dan hoort daar de waarde 70 bij en zo verandert dat telkens .
Ik hoop dat dit iets duidelijker is. Het calculatieblad gebruik ik dan om de grafieken te maken.

Groet,

Gerrit
 
Gerrit
probeer deze eens in BT3
daarna doortrekken naar beneden.
PHP:
=VERSCHUIVING('Invoerblad KPI''S'!AX$10;AANTAL.ALS('Invoerblad KPI''S'!AX$10:AX$253;">0")-$A3;0)
bv. van fles 1152 naar fles 1153 dan geeft dat een waarde van 60. heb ik bijv van fles 1152 naar fles 1153 dan hoort daar de waarde 70 bij en zo verandert dat telkens .
waarom de ene keer 60 en de andere keer 70 voor dezelfde ombouw?
trouwens als ik deze ingeef bekom ik in kolom AX 90 uit.
 
De ene keer is het van fles 1152 naar fles 1153 en hoort daar de waarde 60 bij.
De andere is van fles 1153 naar fles 1157 en daar hoort de waarde 70 bij. Dit was een schrijffoutje.

Ik heb de formule ingevoerd zoals je aangegeven had en dat werkt perfect.

Dus dan lijkt mij dit problem opgelost.

Voor tot op heden bedankt voor de hulp.

Groet,

Gerrit
 
Gerrit,
blij dat het opgelost is.
toch bekom ik in beide gevallen op 90 uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan