Laagste waarden opzoeken in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedbier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Berichten
4
In een rapport (ACCESS 2007) heb ik 10 onafhankelijke velden met een berekende waarde in.
Hoe kan ik met een formule de laagste waarde van die velden vinden. Ik probeerde met de functie Min(), maar dat lukte niet.
vb. Min([Waarde1];[Waarde2];[Waarde3])
Weet iemand hoe dit dan wel kan?
 
Je omschrijving is veel te summier. Zitten die 10 velden in één recordset, of heb je in je rapport 10 records? Heb je de berekeningen in een query gemaakt, of maak je ze op het rapport?
 
Deze velden zitten niet in een recordset, maar zijn 10 onafhankelijke besturingselementen verkregen door telkens een berekening uit andere onafhankjelijke besturingselementen van dit rapport.
Deze 10 velden zijn cijfers bekomen door het delen van een totaal stock-aantal, uit deze tien moet nu het laagste er uit gehaald worden en dan nog eens afgerond naar het onderliggend geheel getal. Ook daar vind ik geen juiste functie voor?De berekeningen gebeuren allen op het rapport.
 
Laatst bewerkt:
En wat heb je tot nu toe geprobeerd aan formules?
(Je tweede vraag is simpel: gebruik de functie INT)
 
Dank je voor de tip met functie INT (had daar niet aan gedacht)
Voor deze velden in mijn rapport prbeerde ik met de functie Min() en zette tussen de haakjes de veldnamen op verschillende wijzen, zoals bijvoorbeeld :
Min([Waarde1];[Waarde2];[Waarde3]....)
maar dit lukte niet, misschien is de schrijfwijze niet goed?
 
Je probleem heeft niks met schrijfwijze te maken, maar met de werking van de functie. Min werkt op een veld in een recordset. Dat heb je niet, omdat je niet-afhankelijke tekstvelden hebt. SOM bijvoorbeeld kun je nog wel zo gebruiken, maar daar heb je hier dus niks aan. Je zou een functie kunnen maken die de tekstvelden in een matrix zet, die je dan sorteert o.i.d.
Een IIF is ook nog een optie, maar omdat je maar 7 IIF's kunt nesten, en je 10 tekstvelden hebt, wordt dat een beetje tricky.
 
Ik snap niet helemaal wat die lege regels (met de nul-waarden) in het overzicht doen. Zo te zien heb je een 10-tal vaste objecten in het rapport staan, in plaats van de actuele orderregels, wat uiteraard veel makkelijker is (te onderhouden en maken). Het geheel riekt naar een niet helemaal jofel opgezet rapport... Heb je een reden om de detail sectie van het rapport zo in te ricten (met nodeloze regels dus)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan