• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
189
Ik zou graag weten hoe men de laatste datum uit een kolom kan vinden.
Zie voorbeeld"
In kolom E staan wat vb postcodes, in kolom F datums, nu moet er achter bijv A2 en A3 de laatste datum staan uit kolom F.
Uitkomst moet bij 2565HG15 01-10-2018 zijn en bij 6545KL14 03-10-2018.
Bekijk bijlage test.xlsx
 
met de max formule
 

Bijlagen

  • test(jp).xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 25
Dank je wel, ik dacht dat het al met iets van max te maken had maar ik kwam er even uit.
 
Bekijk bijlage test(jp).xlsxToch gaat het niet goed.
Als ik een ander postcode tussenvoeg en kopieer de formule naar beneden dan krijg ik 0-01-1900. Dit krijg ik in het originele bestand ook, als ik al de formule in de eerste regel zet.
 
dit is een matrix formule, bij jou zijn er geen accolade,
 
Kan het ook zijn namelijk dat in het originele bestand het ene werkblad csv is geweest en de ander xlsx zodat de formule alleen maar 0-1-1900 aangeeft
 
Zoals gezegd in post #5 betreft het een matrixfunctie. Die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren, anders werkt deze niet.
 
ronald,

in jouw bijlage is alleen de eerste formule een matrixformule, de andere twee niet.
Maak er matrixformules van door in de cel te klikken, daarna te drukken op F2 en tenslotte de cel te verlaten door Ctrl+Shift+Enter in te drukken (eerst Ctrl indrukken en ingedrukt houden, vervolgens óók Shift in te drukken en ingedrukt houden en tenslotte op Enter drukken)
 
zijn dat allemaal aangesloten cellen? Zo ja, zorg dan dat de eerste cel een matrixformule bevat en selecteer dan de hele range waar die formules in staan en druk dan Ctrl+D als de formules onder elkaar staan of Ctrl+R als ze naast elkaar op dezelfde regel staan.

Ik weet niet of het bestand nog vlot reageert als er bijna 4000 matrixformule in staan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan