• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

labels excelwerkmap gebruiken in ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
61
Beste forumleden

Ik heb een excelbestand met een duizendtal labels; deze labels wil ik gebruiken in een ander bestand; zou het mogelijk zijn om op een gemakkelijke en snelle manier deze labels te gebruiken in een ander bestand? Dus: in plaats van een koppeling te maken naar de betreffende cel van het eerste bestand, een koppeling maken naar het label.

Met dank
 
Bernie,

Je vraag is niet helemaal duidelijk wat bedoel je met een label?
- een naam van een range in een worksheet?
- een label binnen een grafiek?
- een label binnen een tabel?
- een label binnen een draaitabel?
Voor ieder type label is het opvragen met VBA weer net even anders.

Veel Succes.
 
hallo elsendoorn2134

wat ik bedoel ik wat men een 'naam' noemt in de nederlandstalige excelversie; bijvoorbeeld een bepaalde cel geef je via de menuoptie 'formules' - 'naam definiëren' een bepaalde naam en nadien verwijs je naar die cel middels de naam. Het gaat nooit over een bereik wel over een celverwijzing.

mvg

bernie
 
Bernie,

De verwijzing werkt gewoon zoals ook in het standaard bestand.
Hierbij de formule, het bronbestand hoeft niet open te staan.

Code:
 'C:\....\Bronbestand.xlsx'!Mijnnaam

Veel Succes.
 
hallo elsendoorn2134

de verwijzing werkt wel, alleen: het is een celverwijzing en niet een verwijzing met de naam; hiervoor dien ik ook in het bronbestand de(zelfde) naam te definiëren en dat is heel wat werk gezien de vele namen

toch bedankt
 
Bernie,

Het bestand met de namen heb ik 'Map1.xlsx' benoemd.
Als ze in hetzelfde bestandenpad staan, moet het zo lukken volgens mij.
Zet onderstaande code in een module van het bestand waar de namen in moeten komen.
Code:
Sub hsv()
Dim nm As Name
 With GetObject(ThisWorkbook.Path & "\Map1.xlsx")
    For Each nm In .Names
  ThisWorkbook.Application.Names.Add nm.Name, nm.RefersToRange
 Next
 End With
End Sub

Test het eens.
 
middels deze macro is het probleem inderdaad definitief opgelost; mijn grote dank hiervoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan