LAN werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
90
Opeens werkt mijn bedrade internet niet meer op mijn computer (Medion Akoya P5209E). Als ik bij netwerk kijk, staat er dat de pc is verbonden met het internet en toch heb ik geen internet. Als ik draadloos internet gebruik doet deze het wel gewoon. Ik heb geprobeerd om de router te resetten en opnieuw opgestart maar het werkt nog steeds niet. Ik heb de driver geupdate maar dat heeft ook niet geholpen. Kan iemand mij verder helpen?
 
In aansluiting op de link van Lange Pier:
Zet beide netwerkverbindingen aan (dus draadloos en bedraad).
Doe (conform de instructies in de link van Lange Pier) 1x ipconfig /all in een CMD-venster.
Vergelijk de tcp/ip instellingen zoals die genoemd zijn bij je LAN-verbinding en bij die van je draadloze verbinding.

Er mag maar 1 verschil zijn, en dat is het ip-adres van beide verbindingen. De rest moet hetzelfde zijn.
Is dat NIET het geval, dan verbinden beide netwerkverbindingen niet met de dezelfde router en/of er staan tcp/ip instellingen vast ingesteld op een van beide die incorrect zijn.

Evt. post je hier de inhoud van ipconfig /all, die zich opent in Kladblok d.m.v. de volgende instructie:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
Natuurlijk beide netwerkverbindingen actief hebben op dat moment, zoals ik boven ook al schreef. Daarna kun je de LAN-verbinding er weer afhalen, zodat je draadloos via Internet op Helpmij de informatie kunt gaan posten in je volgende posting.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de tussenliggende router gereset en alles doet het weer, bedankt voor de suggesties!
 
Fijn dat het opgelost is. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan