laptop acer boot niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogersoft

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
1
Hallo,

Een vraag ik heb een laptop acer 9500, daar stond win xp erop maar door een virus heb ik alles moeten formateren. Wat ik niet wist is dat er een recovery op de harddisk stond dit kan men oproepen door alt F10 te drukken, maar door de format is deze dus verwijderd, ik heb bij die laptop ook recovery cd erbij gekregen en die heb ik ook gebruikt, maar doordat ik die partitie's heb aangepast kan ik wel windows installeren maar als alles erop staat boot hij niet door en na het acer logo moet ik telkens alt F10 drukken zodat hij doorstart maar dat doet hij ook maar eventjes daarna doet hij niets meer en boot hij helemaal niet meer door.
Acer gebeld die zeggen dat de partitie is veranderd en voor 55 euro doen zei deze weer herstellen, dit is natuurlijk een beetje veel, ze hebben mij het advies gegeven om een PRELOAD te maken. Zie tekst hieronder. Heb die diskformater gedownload en gebrand en uitgeprobeert en windows erop nieuw opgezet maar werkt ook niet dus neem aan dat dat met fdisk of iets anders moet gebeuren. Ik wilde de laptop weer zomaken zodat het als het weer mis gaat door alt F10 te drukken alles zo weer werd zoals ik hem gekocht had, maar hoe doe ik dat nu.

ik hoop dat mij iemand kan helpen.

groeten roger


Geachte ACER klant,

Wij leveren zoals vele andere OEM fabrikanten een backup mogelijkheid d.m.v. een verborgen PQservice partitie op de harde schijf.
Met ACER eRecovery kunt u zelf een backup van het besturingssysteem branden, zodat het u systeem altijd kunt terugzetten naar defaults.

Op onze computers wordt standaard een backup van de Windows installatie meegeleverd. Dit houd in dat u de computer in veel gevallen alsnog naar de originele default instellingen terug kunt zetten.

U kunt uw systeem normaal gesproken altijd herinstalleren naar zijn standaard softwareinstellingen.
Hiervoor heeft u geen herstel CD of DVD nodig. Het kan uiteraard wel als u deze heeft aangemaakt, maar
de nieuwste Acers kunnen dit ook zonder herstel CD of DVD.

Belangrijk: Sla alle bestanden die u wilt behouden (denk aan muziek, foto's, documenten en emailhistorie van bijv. Outlook of Windows Mail) op op
een CD, DVD, Externe harde schijf of op de D partitie van uw computer vóór u deze handleiding volgt.

Om het systeem te herstellen naar zijn standaardinstellingen volgt u de volgende stappen:

1. Zet de computer uit.
2. Zet de computer weer aan en blijf goed opletten.
3. Zodra (dus niet voordat) het witte scherm tevoorschijn komt met het groene Acer logo drukt u de Linker ALT en de F10
toets gelijktijdig in en laat u ze direct weer los.
4. De herstelmethode van de verborgen partitie gaat nu laden.
5. Nadat het laden klaar is krijgt u een scherm waarin u 4 keuzes onder elkaar ziet staan.
6. Kies hier voor de bovenste keuze, Systeem herstellen naar standaard instellingen.
7. Lees de aanwijzingen die tevoorschijn komen aandachtig door en bevestig uw keuze door op Ok te klikken.
8. Het systeem gaat zich nu herinstalleren.

Een andere optie is met recovery cd's bij het ACER boot logo op F12 drukken, vanaf DVD het systeem herstellen.
Deze heeft u aan kunnen maken met het programma eRecovery van de ACER Empowering Technology suite.

Hierbij de handleiding van de eRecovery tool, waarmee u een backup DVD kunt branden, een recovery kunt uitvoeren en meerdere andere soorten backups kunt maken en gebruiken.


Recovery probleemoplossing
-------
* Maak altijd een eigen BACKUP DVD set aan met eRecovery indien mogelijk, hiermee kunt u altijd het systeem herstellen naar software defaults.
* Mocht het branden van een recovery CD/DVD set mislukken met eRecovery, graag dan eerst met diverse DVD+R en DVD-R merken experimenteren. Helaas is het namelijk zo dat niet alle media goed samen werken met alle DVD stations, dit is een hardware/firmware beperking bij DVD brander.
Daarna zou u eerst even na kunnen gaan of u wel via windows verkenner bestanden kunt branden naar CD/DVD. Mocht dit niet lukken dan is er iets aan de hand met de software/hardware, en raad ik u aan even naar apparaatbeheer te gaan, daar kunt u de IDE/vaste schijf controllers verwijderen (primair en secundair) en daarna even rebooten. Alle harde schijven en DVD-roms worden dan opnieuw geinitialiseerd.

Indien u de C: schijf als NTFS heeft geformatteerd/ geconverteerd, dan werkt de recovery mogelijk niet goed meer, alsmede de eRecovery onderdelen.
Foutcode 0xF0000014 is hier een goede indicatie van.

U heeft twee alternatieven:
1. Als u reeds recovery cd's heeft aangemaakt, dan kunt u de c: schijf formatteren met FAT32 bestandstype, vervolgens recovery uitvoeren
2. U laat het systeem binnenkomen ter controle, wij zuillen er een nieuwe factory default "preload" op zetten, zodat eRecovery en alle default applicaties weer
aanwezig zullen zijn, dit is de aanbevolen methode. De kosten hiervoor bedragen ongeveer 55 euro.

Indien u zelf een ander besturingssysteem heeft geinstalleerd, of anderzijds de partitieindeling heeft aangepast, kan het zijn dat een recovery een foutmelding geeft en niet goed gaat bij recovery of Windows start (BSOD foutcode 0xf00000000014 of 17). Dit komt omdat Windows een onbekende partitie tegenkomt, waardoor het systeem vastslaat.

Graag in dat geval de ACER post Disc Formatter gebruiken die de partities voor herinstallatie aanpast.
http://www.acerpanam.com/synapse/fo....com&siteid=7117&words=all&keywords=&areaid=2

Deze tool kunt u op onze website downloaden en de ISO branden naar een CD/DVD.
Graag vanaf deze CD/DVD booten en daarna de recovery set gebruiken.

Mocht dit niet werken dan kunt u een partitioneringtool gebruiken zoals FDISK of XFDISK (Ultimate Boot CD) om de partities aan te passen, hier leveren wij echter geen ondersteuning over omdat dit voor gevorderde gebruikers is.

Mocht u de recovery cd's niet zelf hebben aangemaakt of reeds in uw bezit hebben, dan kunt u deze bestellen voor 60 euro inclusief verzendkosten.
Graag even contact opnemen met onze helpdesk in dat geval.

Zie ook: http://www.acerpanam.com/synapse/fo....com&siteid=7117&words=all&keywords=&areaid=2

Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
 
Wat je nu moet doen??
Wat er beschreven staat in de email denk ik.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan