Laptop zend niet hoger uit dan 1920 x 1080 op UHD tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Berichten
308
Hallo,

Gisteren heb ik een UHD tv aangeschaft genaamd LG 43UF675V. Het probleem is alleen dat mijn laptop niet hoger wil uitzenden dan full hd op de tv. Ik kan dus niets hogers kiezen. Het laptop model is Acer Aspire E1-510. Volgens mij heb ik wel een 1.4 HDMI kabel die UHD zou moeten toestaan.

Alvast bedankt!
 
De aanwezige Intel HD Graphics chip in jouw laptop (geïmplementeerd in de aanwezige Intel Celeron N2820 SoC) zal absoluut geen UHD scherm kunnen aansturen op een UHD resolutie. Deze chip kun je ook niet vervangen.

Een laptop met een Intel HD 4600 of hoger (Intel Iris) kan wel UHD schermen aansturen. Echter zijn deze laptops vanaf 900 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ah, goed om te weten. Ik heb nog wel een pc staan met intel Pentium 3.0 Ghz. Zou die het nog wel aankunnen?
 
Dat ligt aan de videokaart. Plaats eens een fotootje van Speccy (zie de handleiding in mijn handtekening). Dan hebben we direct alle gegevens.

Het lijkt er overigens wel op dat de geïntegreerde GPU in de laatste generatie Pentium processors geen UHD ondersteunt. Dus er zal een externe videokaart in moeten zitten.
 
Het is niet een van de nieuwste modellen. Er zit volgens mij wel een externe videokaart in. Het is de HP dx2200 microtower.

Nog een vraagje. Ik weet niet of het in deze categorie thuis hoort. Ik ben ook van plan om een home cinema set te kopen van 200-300 euro, maar zenden ze meestal UHD uit of niet?
 
Laatst bewerkt:
Aan het bouwjaar van de HP dx2200 te zien zal die geen UHD ondersteunen.

Voor de Home Cinema set moet je goed opletten dat ie UHD ondersteunt. Ze zijn er wel, maar oudere modellen ondersteunen geen UHD. Kijk dus goed de specificaties na en google er eventueel op. Staat er als het goed is bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan