LayOut verandert bij printopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
67
Weet iemand misschien een oplossing voor het volgende probleem? Als ik een printopdracht geef om een word.doc(ument) af te drukken verandert de lay out van het doc. Er worden extra (lege) regels ingevoegd en gewist zodat alles als het ware (verticaal) verspringt. Misschien is het nog van belang te weten dat het een oud WP5.1 document was wat ik heb opgeslagen als doc. Computer: Acer Travelmate 233LC Printer: HP Deskjet 400.
 
Hoe zit het document er uit in Word als je pagiinaweergave doet. Dan zou ie er uit moeten zien zoals je hem print.
 
Hoi, :D

Welke versie van Office gebruik je?

Als je XP gebruikt, het 5.1 docje binnenhalen via bestand openen, wordt ie automatisch geconverteerd.

Tevens moet dan wat je in printvieuw ziet ook het gene zijn wat je print.

Succes! :thumb:
 
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :rolleyes:

Wim1960: Alles wat ik heb beschreven vond plaat in de paginaweergave van Word. Nogmaals: Ik open het document en alles ziet er zo uit als ik wil. Dan ga ik via het menu bestand naar afdrukken en selecteer ik mijn printer (kan je het niet zo instellen dat je dat niet telkens opnieuw hoeft te doen?) en klik ik op OK. Op dat moment worden er extra regels ingevoegd en zijn alle pagina begin en eindes verschoven en zo print ie het dan ook uit.

Joost verdaasdo: Microsoft Office XP en Windows XP.

Ik heb zelf het gevoel dat het iets te maken heeft met het feit dat het oorspronkelijk een WP5.1 bestand is geweest. In andere 5.1 bestanden die in word werden geconverteerd werden formules die ik in de formule editor van WP had gemaakt door elkaar gegooid, over elkaar heen geschreven.

Ongelooflijk irritant probleem en weer zo''n voorbeeld dat het systeem niet doet wat ik wil!
 
Hoi, :D

Ik ben toch eigenlijk wel heel erg benieuwd, want dit zou gewoon goed moeten komen.

Ok een beetje conversie problemen kun je verwachten vooral met objecten.

Zou ik dat bestandje van jouw eens uit mogen testen.
Stuur het naar: joostverdaasdonk@hotmail.com
(gezippt anders gaat het verkeerd)

Als je dat niet wilt, even goede vrienden.

Succes! :thumb:
 
en is dat ook zo met de corel converter?
(even geknipt & geplakt)
-------------------------------------------------------------
http://www.columbia.edu/~em36/wpdos/wpcsoftware.html#convert

en dan dit bestandje:
ftp://ftp.corel.com/pub/WordPerfect...ert_utility.exe

'k moest ff zoeken, maar je kunt 't programma (als het geinstalleerd is) hier vinden.
C:\Program Files\Corel Convert

(wellicht ook handig:
http://www.wplus.nl/WP_5.1_voor_DOS...dows_XP_enz.htm)
--------------------------------------------------------------

En afdrukken (bij mij in het engels):
- File
- Print...
- en dan de knop "OK"


Heb je printer ook als standaard printer staan?
- Start > Instellingen > Printers



!!! uiteraard eerst wel ff een backup maken..
 
Joost verdaasdo: Ja, domme vraag ben ik bang, maar hoe comprimeer ik het bestand voordat ik het opstuur? Een verschil is dat jij hoogstwaarschijnlijk een andere printer hebt en dus een andere driver. En als de fout daar in zit merk jij het door mij beschreven verschijnsel niet op, volgens mij.

Bedankt JKoelman, ik zal er eens mee aan de slag!
 
aha, je hebt geen winzip dus.

Stuur het dan maar gewoon zo op, we kijken wel of Hotmail het wel of niet laat zitten.

En ja, ik kan ook niet voorspellen of het bij mij wel goed gaat.

Ik kan alleen maar even testen of ik het goed kan krijgen.

Als het geen vertrouwelijke info is kun je het docje ook hier op het forum als bijlage toevoegen.

Dan kunnen nog meer mensen er naar kijken en adviseren.

See Yah! :thumb:
 
Ok joost, ik mail het betreffende bestand. Hoe kom ik aan winzip, is dat niet standaard ''bijgeleverd'' in XP? Ik voeg het hierbij ook toe als bijlage.
 
Geplaatst door Rednalsaw
Hoe kom ik aan winzip, is dat niet standaard ''bijgeleverd'' in XP?

Nee. In Windows XP zit wel standaard een functie om te unzippen, maar het programma WinZip (waarmee je dus niet alleen kunt unzippen maar ook kunt zippen) is niet 'bijgeleverd'.
 
Wederom bedankt voor reacties. Maar winzip kost dus (weer) geld. Je mag het 21 dagen ''proberen''.

JKoelman: Zal later eens wat beter naar je links kijken maar het moet niet te ingewikkeld worden en ik moet niet ''verzuipen'' in een overmaat aan ''info''. Ik heb gewoon een (voormalig) wp5.1 bestand, geconverteerd in word (.doc bestand) dat van lay out verandert als ik de opdracht tot printen geef. Dat is het primaire probleem.
 
Hoi, :D

Ik heb even goed gekeken maar bij mij zijn er geen problemen of verschillen met de verschillende beeldweergaven??? (maar dat valt idd wel te verklaren, kan aan printerdriver liggen)

Het enige wat ik kon zien is dat er her en der de tekst een beetje raar verdeeld is, dit komt door Enter-gebruik en weinig sectie-einden.

Maar goed, ik voeg even het bestand toe aan het forum, wellicht dat een ander wel wat ziet. (neem aan dat het goed is, je was het zelf ook van plan)
Helaas is het gezippt. (toch even de trial downloaden)

Kun je misschien aangeven of het op bepaalde pagina's verkeerd gaat? Heb me suf zitten staren maar heb geen gekke dingen gezien.

Succes! :thumb:
 

Bijlagen

  • verslagb03-watisdemens.zip
    59,1 KB · Weergaven: 32
Joost, bedankt voor je moeite. Ik meende dat ik er uit was. Heb het oorspronkelijke wp5.1 bestand opnieuw in word laten converteren.

Nadat het is geconverteeerd en je het op wilt slaan krijg je de volgende ''mededeling'': '''[naam van het bestand] kan functies bevatten die niet compatibel zijn met een WordPerfect 5.1 voor DOS indeling. Wilt u het document in deze indeling opslaan?'' -klik op ja als u het bestand wilt opslaan- -klik op nee als u de indeling wilt behouden. sla vervolgens een kopie op in de nieuwste word indeling-''

Ik weet zelf niet meer wat ik heb gedaan, maar blijkbaar het tegengestelde van de vorige keer, want toen ik het had geedit (lettertype en regelafstand veranderen o.a.) en opgeslagen veranderde het bij het geven van de printopdracht niet meer van lay-out. Ik heb nu dan eindelijk ook een goede ''hard-copy''.

Maar na het sluiten van word en het openen van het document veranderde opnieuw de lay-out. Hoe ik het had opgeslagen was niet identiek aan de lay-out bij openen.

Wat is precies de essentie van de ja/nee keuze in bovengenoemde word-mededeling?
 
Hoi, :p

Graag gedaan hoor!

Wat het dialoogscherm betekent is eigenlijk precies wat hij zegt. Wil je de bestandindeling (zo goed als mogelijk) bewaren of wil je overschakelen op de indeling van de nieuwe office-versie. (en dit is dus hoe word het document binair opslaat..en dit word dan toch te technisch)

Eigenlijk komt het er op neer dat Word enorm geëvolueerd is na WP5.1 en dat Word dus een aantal zaken Niet of Anders is gaan doen.

Met name moet je hier lezen dat Word de Objecten (Kaders/afbeeldingen/tekstvakken/enz...enz) anders is gaan behandelen.

Dus het beste advies voor u is gewoon beide opties te proberen en het minst slechte resultaat te kiezen.

Het zal voor een conversie programma nooit mogelijk zijn om een 100% exacte copy van een oudere versie in een nieuwere versie om te toveren. (alles werkt immers anders...maar het komt vaak heel dichtbij)

Tja en een paar kleine aanpassingen zijn natuurlijk zo gemaakt.

Tot de volgende uitdaging! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan