leeftijd selectie in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Ik heb een query waarin ik bij uitvoering van de query bv wil selecteren op de leeftijd t/m 21 jaar.

In de huidige selectie geeft de query alleen de 21 jarigen als ik 22 in type bij het runnen van de query.

Hoe kan ik dit aanpassen in de criteria dat ik toch alleen maar 22 in type of bv een andere t/m leeftijd?

Friend
 

Bijlagen

  • gebdatum.rar
    16,9 KB · Weergaven: 22
Als je een bereik wilt in je query (en <=21 is dat) dan moet je dat wel aangeven in de query. Een filter als [Voer t/m leeftijd in:] filtert op hetgeen je intypt. Het filter moet dus zo:
Code:
<=[Voer t/m leeftijd in:]
 
Oh ja: je berekent de leeftijd verkeerd. Kun je beter zo doen:
Code:
Leeftijd: DateDiff("yyyy";[Gebdatum];Date())+(Date()<DateSerial(Year(Date());Month([GebDatum]);Day([GebDatum])))
 
OctaFish,

Heel hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Je oplossing is zoals gewoonlijk weer perfect :)

Thanks

Friend
 
OctaFish,

Toch nog even een vraagje : als ik bv t/m 5 jaar invul krijg ik toch iedereen die ouder is?

Friend
 
Volgens mij filtert hij zo alles wat er onder zit, dus 0-5. Of doet hij bij jou wat anders?
 
OctoFish,

Bij mij gaat dat niet goed :

Knipsel1.JPG

Ook nog maar een keer de database erbij

??

Friend
 

Bijlagen

  • gebdatum.rar
    22,6 KB · Weergaven: 17
Kleine aanpassing: als je een parameter gebruikt, krijgt die standaard de eigenschap "Tekst". Filteren op <="5" is echter niet hetzelfde als filteren op <=5. In de eerste variant pakt hij alle datums waarvan het eerste cijfer kleiner is dan 5. En dat zijn alle datums. Je moet de parameter dus óók vastleggen in de Parameters. Kopieer dus de complete tekst van je vraag (alles tussen de rechte haken, dus: "Voer t/m leeftijd in:", klik op de knop <Parameters>, plak de tekst en kies als type Integer. Dan zul je zien dat de query weer correct werkt.

Ik doe dat altijd wel automatisch, vandaar dat hij bij mij goed werkte.
 
OctaFish,

Dat is hem.

Fantastisch weer wat geleerd :)

Thanks

Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan