Leeftijden groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
99
Hallo,

Ik heb een query gemaakt met volgende informatie:

_Geboortedatum 1e kind
_Geboortedatum 2e kind
_Geboortedatum 3e kind
_Geboortedatum 4e kind

(Zijn verschillende velden, een gezin met meerdere kinderen)

Nu wil ik de leeftijden groeperen, v.b.: 0 tot 4 jaar en van 4 tot 12, kan dat in hetzelfde query? of moet ik dit op een andere manier aanpakken?

Groet, Elvanlim
 
Maak een extra tabel met de leeftijdsgroepen met daarin de velden Groep, BeginLeeftijd en Eindleeftijd, en voeg die zonder koppelen (kan ook niet, want je hebt geen overeenkomend veld) toe aan je query. Sleep dan de velden Beginleeftijd en Eindleeftijd naar het raster, en maak voor elk veld een criterium.

Beginleeftijd: <= [Leeftijd]
Eindleeftijd: >= [Leetijd]

Dan zou je als je de query uitvoert per persoon moeten kunnen zien in welke categorie ze vallen.
 
Hoi Michel,

Helaas werkt dit niet.

Ik wil namelijk weten: hoeveel kinderen er zijn van 0-4 en hoeveel kinderen van 4 tot 12. Dus ik hoef niet per persoon te zien. Het lastige is dat er verschillende velden zijn met geboortedatums. Deze heb ik per veld geformatteerd naar leeftijd. De query moet naar die 4 velden kijken hoe vaak een bepaalde leeftijd voorkomt.

Gr. Elvanlim
 
En toch heb je die basis nodig; je kunt dan namelijk een Totalen query maken waarbij je telt op de categorie waar een kind in valt. Om te bepalen hoe oud een kind is heb je de functie DateDiff nodig. Een opmaak aanpassen op een veld lijkt handig, maar is dat niet omdat je alleen het uiterlijk van het veld verandert, maar dus niet de gegevens. Dus je ziet een jaartal, maar er staat nog steeds een datum.
 
Hoi Michel,

Heb je nog even om tijd om op mijn vraag te reageren :confused:

Gr. elvanlim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan