• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege velden in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
296
Mensen,

Ik heb een vraag over een userform.

Ik heb een userform met meerdere invulvelden. Wanneer ik dit éénmaal heb ingevuld worden de gegevens ergens in het werkblad weggeschreven. Wanneer ik dit userform weer opnieuw oproep en wil invullen komt het userform tevoorschijn maar zijn in de invulvelden al de waardes ingevuld die ik de vorige keer heb ingevuld. Ik zou graag willen dat wanneer ik het userform oproep elke keer alle invulvelden leeg zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Met vriendelijke groet,

Ronald
 
Maak de velden leeg bij het sluiten van het formulier.
 
Programmeren is een onderdeel van automatisering.
Niks gaat automatisch, alles is gemaakt of geprogrammeerd.
In dit geval dien je dus in je programma aan te geven dat bij het sluiten van het formulier de velden moeten worden leeg gemaakt.
 
Ok, maar mijn vraag is dus hoe kan ik aangeven dat de velden moeten worden leeg gemaakt wanneer het formulier sluit?

Mvg
Ronald
 
Je kunt in de UserForm_Deactivate() sectie de velden leegmaken.
 
In dit geval dien je dus in je programma aan te geven dat bij het sluiten van het formulier de velden moeten worden leeg gemaakt.

Quod non.

Met unload me wordt het formulier uit het geheugen gehaald.
Met userform1.show wordt het opnieuw getoond met alleen lege velden.
 
even uit het vuistje:

schrijf achter je commandbutton waarmee je de userform sluit, voor je end sub het volgende:

textbox1.value=""
textbox2.value=""

wel nog even je textboxnr's aanpassen naar hetgeen je wenst...

succes en laat es weten of het lukt

spiesse
 
Als je .Hide gebruikt wordt de userform slechts verborgen maar de waardes nog steeds van toepassing.
Zoals reeds gemeld moet je het formulier sluiten met Unload Me.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Als je .Hide gebruikt wordt de userform slechts verborgen maar de waardes nog steeds van toepassing.
Zoals reeds gemeld moet je het formulier sluiten met Unload Me.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Kijk dat is een simpel maar duidelijk antwoord en het werkt ook nog eens perfect!

Dank jullie allemaal!
 
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan