• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lengte

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik wil cellen in een kolom een bepaalde kleur geven als er in een cel meer tekens staan dan bijvoorbeeld 35 tekens.
Ik ben aan het testen met de volgende optie in excel, maar het lukt niet helemaal, ik doe iets fout, of wellicht is er een andere manier:

Ik selecteer de kolom en kies:
Voorwaardelijke Opmaak -> Nieuwe regel
Ik kies voor 'een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt'.
ik vermeld in het Veld 'Waarde opmaken waarvoor deze formule geldt' (dat vind ik overigens een rare kreet, want je zou denken dat je juist een formule moet invoeren):
=LENGTE(O:O)> 35 en kies in Opmaak bij Opvulling de gewenste kleur.
Hiermee zou ik denken dat ik voor geheel kolom O alle cellen die meer tekens hebben dan 35 de gekozen kleur krijgen.
Niet dus.
Ik heb ergens gelezen dat je in de formule de 1e cel moet invoeren die voldoet aan de formule (dus groter dan 35 tekens).
Dan vind ik erg vreemd. Waarom zou ik dat moeten doen? Het is een groot spreadsheet dus ik weet niet precies waar die cellen met > 35 tekens staan.
Een hulpkolom (om van iedere cel de lengte te bepalen) wil ik ook liever niet maken. Het moet toch eenvoudiger kunnen zou je denken.

Maar ok, ik probeer het dan toch eens op de voorgeschreven manier.
In cel O20 staat de 1e cel die >35 tekens heeft.
Ik voer dus in:
=LENGTE(O20)> 35 en kies in Opmaak bij Opvulling de gewenste kleur.
Ook dit werkt niet (goed).

Wie heeft een makkelijke oplossing hiervoor?
 
kijk eens in de bijlage
 

Bijlagen

  • voor lexcellern.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan