Lenovo IdeaPad Y510P brakke USB-poort en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

haastnooit

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
42
Goededag,

Ik heb een Lenovo IdeaPad Y510P met Windows 8.1 64bit Pro en daar heb ik een aantal issues mee.
Het eerste probleem is dat de USB voor sommige apparaten niet goed lijkt te werken.
Mijn muis heeft er bijvoorbeeld helemaal geen problemen mee, maar wanneer ik mijn telefoon (Lumia 920 Windows Phone 8.1) erop aansluit valt de verbinding steeds weg.
Ik hoor ook steeds het geluidje dat er nieuwe hardware is aangesloten en weer wordt afgesloten herhaaldelijk achterelkaar.
Ik heb alle USB-poorten al geprobeerd, maar dat lijkt niet uit te maken.

De tweede issue betreft de tweede videokaart. Er zitten twee GeForce GT 755M kaarten in, waarvan er 1 volgens de device manager niet correct werkt.
Ik heb al de laatste drivers gedownload en geinstalleerd, maar na heel even te werken stopt ie er toch weer mee.

Heeft iemand eerder dergelijke problemen gehad en/of wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.
 
Hoi,

Heb hier de zelfde alleen draait deze op win 7 en geen problemen van dien aard neem aangekocht met win 8 anders een met lenovo contact opnemen die zijn best behulpzaam heb ik gemerkt
 
Nog een tip: Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en kijk goed welk apparaat er telkens bij- en af gaat.
Zie je een apparaat 'flippen', die dan proberen uit te schakelen.

Iets dergelijks meegemaakt bij iemand waarbij de TPM module (vingerafdruk-apparaat) zoiets liet zien. Dat apparaat uitgeschakeld en er kon weer mee gewerkt worden. [Weet niet meer of ik daarna nog drivers van datzelfde TPM apparaat vervangen heb of dat we het apparaat gewoon uitgeschakeld gelaten hebben.]

En verder inderdaad eens (via leverancier of Lenova) kijken of je niet een of andere hardware fout hebt die zou moeten leiden tot een garantiegeval.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan