Lijn maken in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

A1MATHIEU

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
94
Geachte Lezer,
Ik wil graag in Word 2007 een horizontale en verticale lijn trekken als kader om een advertentie en ook de lijndikte instellen. Ik zie niet hoe dit in Word 2007 zou moeten.
In mijn vroegere Word (2000 ?) was dit geen probleem want daar had je een knop "Lijn" en ook een knop om de lijndikte aan te passen.
In Paint van Windows 7 is wel een mogelijkheid om een lijn te tekenen maar als je deze lijn wilt bewerken dan lukt dat ook niet.

Wie kan mij even op weg helpen?

Bij voorbaat mijn dank

Met vr.gr. Math
 
Vele malen beter dan losse lijnen maken is om een tekstkader te gebruiken, en daar je tekst in te zetten. Dat gold overigens ook al voor Word 2000 :)
 
M.H.
Mijn dank voor uw reactie maar dan heb ik nog 2 vragen.
Waar vind ik hoe ik een "tekstkader" moet maken of gaat dat ook via "Invoegen" en "Vormen"?
Via "Invoegen" en "Vormen" werkt, maar de lijndikte aanpassen zie ik nog niet zitten.
Gaarne nog even uw reactie.

Met vr.gr. Math.
 
Als u kijkt bij "Invoegen", ziet u aan de rechterkant/bijna in het midden van het scherm "Tekstvak".

Als u de lijndikte wilt aanpassen, moet u eerst op de lijn drukken die u wilt aanpassen. (1 keer klikken) Als het goed is komt er aan de bovenkant van u scherm een nieuwe tab "Hulpmiddelen voor tekenen"
"Opmaak", druk daarop, en dan kunt u verder met behulp van de foto die ik eerder heb gepost.
U kunt ook rechtermuisklik op de lijn doen en dan "Vorm opmaken", als het goed is krijgt u nu een schermpje en kunt u de "Breedte" aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan