• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst funcie waar de rijnummering(van excel)zelf ook gesorteerd wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

BTTF

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
47
Geachte helpers

Is het mogelijk om een lijst te sorteren waar bij de rijnummering van excel(niet mijn eigen toegevoegde nummering)mee gesorteerd wordt. Zodat hij altijd de juiste referentie voor kolom M(Rapport),overneemt overeenstemmend met de bijbehorende naam.
Nu neemt hij in kolom M altijd dezelde rij-referentie ongeacht welke naam er komt te staan na sortering met bijgevoegde namen.

Rij 6(met de eigenlijk lijst-kolomkoppen)is normaal verborgen en wanneer ik een naam toevoeg, laat ik de lijst met een macro vlug sorteren. Helaas neemt hij in kolom M natuurlijk altijd de zelfde excel-rijnummering. Die zouden dan mee moeten gesorteerde worden bij de juiste naam.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.
Heeft iemand hier een(vrij simpele)oplossing voor?

Bijgevoegd bestand geeft hopelijk wat meer duidelijkheid

Alvast bedankt en groetjes

BTTF
 

Bijlagen

  • Rapport voorbeeld.xls
    34 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
BTTF,

Je kunt in de macro de kolom letter aanpassen naar jouw wensen.
Als jouw nummering niet in het geselecteerde staat laat hij die staan.
 
Laatst bewerkt:
beste Hoornvan

Ik heb de macro wel opgenomen, maar ik heb nog wel moeite om die eigenlijk code te ontcijferen(beginner!).

Zou het mogelijk zijn om die code eens te bekiiken en aan te passen met wat ik zou willen bekomen!?

BTTF
 
Laatst bewerkt:
BTTF,

Ik heb de macro wel opgenomen, maar ik heb nog wel moeite om die eigenlijk code te ontcijferen(beginner!).
Wat je gedaan heb weet ik niet maar ik kan als ik een macro wil opnemen niet bij het filter komen. (grijs)
Je moet het berijk van List1 aan passen zodat hij ook kolom A mee pakt.
Dus [A7:M26] dit is het zelfde als Range("A7:M26")
 
Ik begrijp de vraag nog minder nu ik het voorbeeld heb gezien !

Hij sorteert kolom M mee, zoals het hoort, dus deze worden netjes mee gesorteerd met de juiste naam ! :confused:

Wat moet er juist gebeuren ?

Joske
 
Misschien wilde TS dit
Code:
ActiveSheet.Unprotect
    [6:6].EntireRow.Hidden = False
    [B6:M26].Sort [B6], xlAscending, Header:=xlGuess
    [6:6].EntireRow.Hidden = True
    ActiveSheet.Protect
 
Laatst bewerkt:
Nu weet ik waarom het vak filter grijs wordt, hij heeft tabel invoegen gebruikt.
 
BBTF of Topic Starter , we zoeken graag naar een oplossing maar telkens je bestandjes in je eerste post wisselen dit is het niet , geef respons op de antwoorden van de helpers , en upload daar je nieuwe bestandje met de verwijzingen ,ik of andere helpers gaan niet steeds terug naar de bron maar naar de feed back op de gegeven antwoorden oplossingen .
Dit forum heeft een zoekfunctie , voor de mensen die dezelfde vraag hebben , lezen dan ook graag wat de oplossing is/was .
 
beste Joske

Kijk Joske

Ik heb inderdaad de kolom mee in de lijst opgenomen zoals het hoort!
En inderdaad, mijn eigen toegevoegde nummering sorteert mee zoals het hoort.
Dat is eigenlijk de bedoeling(negeer mijn eigen nummering!)

Wat ik eigenlijk zou willen bekomen is het volgende:

Is het mogelijk om de rijnummering van excel zéfl(kolom helemaal links mee te laten sorteren zodat de namen effectief bij de bijbehorende excelrij-nummering blijven behoren.

Dit zou maken dat de kolom M(van rapport)altijd naar de bijhorende rij en dus ook naar de bijbehorende naam blijft referen.(belangrijk voor de punten!)

In mijn geval blijft de excel-rij nummering zélf nog gewoon staan met als gevolg dat de kolom m ook de gewone excel-rij nummering blijft overnemen; helaas kloppen dan de verwijzingen in kolom M niet meer zodra ik namen in de lijst toevoeg en laat sorteren!

Dus! De rijnummering van excel zou samen met de namen moeten verspringen zodat de naam bij de oorspronkelijke rij blijft staan!

PS.De zesde rij met de kolomkoppen van de eigenlijke lijst is normaal verborgen

Is dit duidelijker gesteld?!

Groetjes
BTTF
 

Bijlagen

  • Rapport voorbeeld.xls
    35,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
!)

Wat ik eigenlijk zou willen bekomen is het volgende:

Is het mogelijk om de rijnummering van excel zéfl(kolom helemaal links mee te laten sorteren zodat de namen effectief bij de bijbehorende excelrij-nummering blijven behoren.


Is dit duidelijker gesteld?!

Groetjes
BTTF

Dit zal niet gaan als het dit is dat op de jpg staat .
 

Bijlagen

  • rijnr.jpg
    rijnr.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 58
ok trucker10

Ik heb begrepen dat ik eigenlijke een vraag heb gesteld waar geen oplossing voor bestaat!

Toch bedankt iedereen voor de moeite!

groetjes

BTTF
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat ik eigenlijke een vraag heb gesteld waar geen oplossing voor bestaat!

Toch bedankt iedereen voor de moeite!

groetjes

BTTF

Ja het verbergen van de rijnummers en enkel die van jouw gebruiken en het openen en sluiten van rij 6 is ook niet nodig .
 

Bijlagen

  • Kopie van Rapport%20voorbeeld(1).xls
    50 KB · Weergaven: 40
Got it

Ik moet simpelweg op mijn eigen nummering sorteren en niet op de excel-nummering.
Die schake ik dan gewoon uit.

Bedankt iedereen voor jullie moeite!

groetjes

BTTF
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan