• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met draaitabelvelde: draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leor79

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2015
Berichten
6
Ik heb een draaitabel gemaakt met als invoer een tabel. In de tabel staan een aantal kolommen en die staan ook in de lijst met draaitabelvelden alleen 1 kolom staat er op een of andere manier dubbel in. De oorspronkelijke kolom heet RE1 en die staat ook in de lijst met draaitabelvelden maar er staat ook een veld met RE1_2 terwijl dat veld niet in de invoer tabel staat. Ik zou graag dat kopieveld verwijderen uit lijst met draaitabelvelden. Ik krijg het niet voor elkaar en ik weet ook niet hoe het in de lijst van de draaitabelvelden is gekomen. Wie kan mij helpen?

Bestand toegevoegd: Het gaat om het laatste veld in lijst met draaitabelvelden "Euro RE01.3_2"
 

Bijlagen

  • test draaitabel.xlsx
    38,6 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Plaats even een voorbeeldbestandje. (klik op ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip) Nu is er weinig over te zeggen.
 
@Leor79,

Allereerst welkom op helpmij.nl!
U heeft (per ongeluk) een attendeer moderator bericht gestuurd i.p.v een reactie op de vraag van VenA.
Om een reactie te geven op de vraag klikt u op de blauwe knop met de tekst " + Reageer op bericht".


ps: Het bericht van Leor79 dat ik ontving was "Bestandje bijgevoegd"
 
Dank je voor bericht. Ik moet nog even wennen aan dit forum dat is wel duidelijk:d

Nu maar hopen op een inhoudelijke oplossing.
 
Ik welke versie van excel is dit gemaakt. Het lijkt erop dat er een groep aangemaakt is maar ik kan deze niet vinden.
 
Een beetje niets zeggend antwoord.
Ik heb een draaitabel gemaakt
Dan mag ik aannemen dat je wel weet in welke versie je het gemaakt hebt. In Xl-2013 zijn er volgens mij weer extra mogelijkheden aan draaitabellen toegevoegd die mogelijk wel werken in XL-2010 maar niet aan te passen zijn.

Als je de draaitabellen even opnieuw maakt dan ben je van het extra veld af. Kan niet veel moeite zijn met drie stuks.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het origineel gemaakt in excel 2010 en ben daarna verder gegaan in excel 2013. De draaitabel opnieuw maken ga ik proberen. Heb dat al eerder geprobeerd maar niet het gewenste resultaat. Ik ga het nog eens bekijken samen met de opmerking van de de groepering. Er gaat volgens mij niets fout alleen ik wil het niet hebben in het bestand.
 
VenA bedankt voor je tip. Ik heb het opgelost het zat inderdaad in de groepering. In het test bestand kreeg ik het ook niet voor elkaar. In het origineel wel. Ik kon het origineel niet plaatsen omdat hier te veel gevoelige info instaat en het bestand ook nog eens 14 MB is.

Moet ik deze vraag ook nog afmelden?
 
Mooi dat je het het gevonden en opgelost hebt.

14 Mb voor een excelbestand vind ik redelijk groot. Rechtsklik eens in een draaitabel en ga via opties voor draaitabel --> gegevens --> brongegevens opslaan bij bestand en haal het vinkje weg.

De vraag kan je afmelden door in jouw eerste berichtje de vraag op opgelost zetten.
 
Ik zal daar zeker ook nog naar kijken. Tabel waar draaitabel op zit is 8000 regels van kolom A tm CQ.

Nogmaals bedankt voor de hint
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan