• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijsten printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caran

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
24
Hallo,

In bijlage voeg ik een beperkte versie van mijn bestand. In de eerst kolom (kolom A) staan de namen van de groepsleiders. Daar achter staan de namen van de groepsleden.

Het aantal groepsleiders in kolom A kan oplopen tot 250. Het aantal groepsleden dat er naast staat kan ook oplopen tot maximum 250.

1. Nu zou ik voor elke groepsleider uit kolom A een lijst moeten printen waarop zijn/haar groepsleden staan (op een ietwat mooie wijze gepresenteerd). Het zou automatisch moeten afgeprint worden voor alle groepsleiders, zodat ik niet telkens per groepsleider een print opdracht moet geven (als het er 200 zijn ... is dat wat veel werk).

2. Bovendien zou ik ook voor één enkele groepsleider een lijst moeten kunnen afprinten voor in het geval hij zijn lijst kwijtraakt (zodat ik niet voor iedereen opnieuw een lijst moet printen).

(Dit bestand is een vereenvoudigde versie. De namen van de groepsleden worden in
het originele bestand verkregen door bewerkingen in blad2 en blad3)

Elk idee is welkom.
Bekijk bijlage Map2.xls

Groetjes,
Caran
 
Laatst bewerkt:
Beste Caran ;)

Dit zal met VBA code moeten gebeuren.
250 groepsleden, als je weet dat je maar tot max. 256 kan gaan !!!

Deze zullen dan ook nog moeten gegroepeerd worden in één blad.

Zou voorstellen voor 250 tabbladen aan te maken met een code waarvan de namen allemaal in kolomA staan.
Daarna de groepsleden te groeperen per tabblad.

Dan kan je ook het tabbald zoeken als je iemand extra een blad moet afprinten.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hulp !! :)

Dat ziet er uit als een pak werk. :) Ik ben niet zou vertrouwd met Excel vrees ik, maar zou er geen eenvoudigere manier zijn door over te zetten naar data ofzo (of ben ik een beetje te luid aan het dagdromen) ? :)

Alle hulp is welkom !

Apropoo ... van VBA ken ik niets. Ik heb vroeger wel geprogrammeerd in gestructureerde basic en pascal. Hoewel het idee misschien wel hetzelfde is, is dit toch weer net iets anders veronderstel ik. :-(

Groetjes,
Caran
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan