Like criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
241
hallo, ik heb een access database waar ik met een query gegevens uit een tabel wil halen. de gegevens kunnen in twee kolommen staan .
dit is mijn tabel:

store_id
station_adres
station_zipcode
station_city
station_ip

nu wil ik dat ik een klant (store) kan zoeken door ofwel store_id ofwel station_city in tegeven.

momenteel heb ik bij store_id bij crieteria " Like [geef tid aub] " staan en bij station_city " Like [geef de gemeente aub] . maar dit geeft dus 2 keer een scherm terwijl ik 1 scherm zou willen waar ik of het een of het ander zou kunnen ingeven.

hoe kan ik dat doen?
 
Criteria geef je in op basis van velden. Als je dus op twee velden een criterium zet, dan krijg je twee vragen te zien, ook al wi je er maar één invullen.
Wil je dit probleem tackelen, dan moet je er een formulierschil overheen leggen, waar je de filters kunt bepalen a.d.v. (bijv) selectievakjes of keuzelijsten. M.b.v. een knop zet je dan de gewenste filtering als Filtercriterium op de basisquery, die dus verder geen filter heeft.
 
Criteria geef je in op basis van velden. Als je dus op twee velden een criterium zet, dan krijg je twee vragen te zien, ook al wi je er maar één invullen.
Wil je dit probleem tackelen, dan moet je er een formulierschil overheen leggen, waar je de filters kunt bepalen a.d.v. (bijv) selectievakjes of keuzelijsten. M.b.v. een knop zet je dan de gewenste filtering als Filtercriterium op de basisquery, die dus verder geen filter heeft.

Ok thanks, ik ga het zo oplossen dan .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan