• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link Excel naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Beste mensen,

Ik ben bezig om een factuur te maken. Mijn idee is om het factuur op te slagen als PDF. Dit in mij al gelukt, maar ik wil nu dat een automatisch link wordt gegenereerd in Excel om de opgeslagen PDF fatuur te kunnen oproepen/openen.

De PDF facturen worden in C:\fatuur opgeslagen met de nummer in sheet1 cel g3

Zie bijlage

Ik opzoek naar een code VBA

Alvast bedankt

Mv/Gr
 

Bijlagen

  • Factuur_link_pdf.xls
    44 KB · Weergaven: 268
Dit kan met de HYPERLINK functie in Excel:

=HYPERLINK("C:\factuur "&G3&".pdf")
 
Ik krijg dit foutmelding

Het opgegeven bestand kan niet worden geopend.

Mv/Gr
 
En heb je gecheckt of dat bestand effectief bestaat op de C-schijf?
 
Als ik op het PDF doc staan en Richtklik >eigenschappen krijg ik dit link C:\Factuur
Het PDF doc heeft het naam 27.
Dit is de formule, en ik zet het in een cel en zorg dat in de cel G3 het cijfer 27 staat.
=HYPERLINK("C:\factuur "&G3&".pdf")

Als ik in het cel richtklik en ga naar hyperlink gaat krijg in de onderstaande formule en een beetje uitbouwen werk te wel, maar wat er staat voor ..\.. weet ik niet?
=HYPERLINK("..\..\..\Factuur\"&G3&".pdf")
 
Als ik in het cel richtklik en ga naar hyperlink gaat krijg in de onderstaande formule en een beetje uitbouwen werk te wel, maar wat er staat voor ..\.. weet ik niet?

Het bestand heet:

27.pdf

en is in de Windows Verkenner te vinden in de map Factuur, op de C-schijf, dan werkt:

=HYPERLINK("C:\Factuur\"&G3&".pdf")

In G3 staat dan 27.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan