• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link tussen cel en data

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRickD

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
37
Beste mensen,

Ik heb op dit moment een kalender gemaakt in excel met alle dagen(in elke cel een dag) en erboven de maand. Nu hebben wij op bepaalde data(ongeveer 2 keer per week) leveringen van spullen. de data(cellen) waarop spullen geleverd worden zijn rood gekleurd. De data van welke spullen en hoeveel etc hebben wij ook ter beschikking.

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om, als je op de een van die data(cel) klikt om een of andere link te leggen zodat ergens anders in een vak naast de kalender dan de uitleg van de levering word weergegeven(de data die wij hebben)

Dus je klikt op de datum van de levering en pats, ergens in een hokje staan de gedetaileerde gegevens van de levering.
Is het mogelijk zo een link te leggen?

Alvast bedankt!!
ciao
 
Beste RRickD ;)

Ja dit is mogelijk.

Kan je een bestandje hier plaatsen met wat gegevens erin.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste RRickD ;)

Zie aangemaakt bestandje.

Ga op de volgende datums staan.

1-1-2010
26-3-2010
1-5-2010
25-12-2010

en kijk bij opmerking.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Datum en opmerking (Danny 147).xls
    34 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Danny, dit is echt top!:thumb:

Ik zou alleen willen vragen hoe ik nu mijn eigen of meerdere andere data kan toevoegen en de tekst erbij kan voegen en hoe dat dan in zijn werk gaat?

Alvast bedankt!
 
Beste RRickD ;)

Achter cel J3 staat een code nl:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
[J3] = ActiveCell.Value
End Sub

Verder is het gewoon VERT.ZOEKEN op cel J3.

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hey Danny,

Ik heb inderdaad gezien dat die functie erachter staat, alleen ik heb twee probleempjes, ik ben niet echt goed met Access, en ik heb de Engelse versie van Access :p

Als ik eigen data aan een bepaalde datum of data wil toevoegen moet ik dat dan bij Visual Basic Editor doen of achter de cel. Ben echt een beginner daarom vraag ik het.
Hopelijk kun je het uitleggen!

Thnx!
 
Beste RRickD ;)

Access !! :confused:

Excel bedoel je :D

Druk op ALT+F11 en bij Blad1 (dubbelklik) daar staat de code.

Kopiëer deze en plak deze in uw bestandje op dezelfde plaats.
Je kan dan zelf de cel [J3] aanpassen in de code .

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
ahja,
ja daar heb ik ook wel problemen mee ;)

maar ik dan dus gewoon de functie kopieren en dan bij visual basic editor in mij bestand plakken?
En dan kan ik in plaats van J3 een andere cel kiezen? Maar wat ik eigenlijk bedoel is hetgeen jij op blad 2 laat zien. daar heb jij data en een opmerking erachter. Is het mogenlijk om dit uit te breiden en eronder gewoon nog meer dagen en opmerkingen te zetten? en kan ik dat dan ook kopieren naar mijn bestand?

Thnx!
 
Beste RRickD ;)

Heb bestandje aangepast en denk dat het dat is wat je wilt.

De formule in K3 afsluiten met ALT + CTRL + ENTER (matrix-formule !)
En deze slepen naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Datum opmerking 2 (Danny 147).xls
    36 KB · Weergaven: 32
Beste RRickD ;)

Je kan ook nog de datums kleuren die een opmerking hebben in tabblad2 in de Voorwaardelijke Opmaak.
Je moet wel de datums van tabblad 2 een naam geven in het Naamvak anders lukt het niet.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Perfect!! dat is precies wat ik bedoelde,

Heel erg bedankt Danny!

heb alleen nog 1 heel klein vraagje: Als ik op een datum klik vanaf de 10e(maakt niet uit welke maand) dan komt er rechts niet de datum te staan maar #########.
De opmerking komt er wel te staan maar de datum mis ik dan. Van de 1ste tot de 9e van elke maand geeft hij wel weer maar vanaf de 10e dus niet. Zou je me alleen hier nog mee kunnen helpen?

heel erg bedankt!
 
Is het al gelukt, het werkt nu perfect!!

Nogmaals hartelijk dank!

hoe kan ik jou kudo´s geven ofzo? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan