Listbox unselect (VBA)

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Ik heb standaard een functie geschreven om alle items van een listbox de selectie weg te halen: ctl.Selected(i) = False echter zag ik online dat in Excel je de selectie van een listbox kan legen middels: listbox1.clear.
Weet iemand van jullie hoe je dit ook in MS Access kan doen?
 
Ik kom (en de rest van de wereld) toch ook niet verder dan:

Code:
  With lstItems
        For Each varItm In .ItemsSelected
            .Selected(varItm) = False
        Next varItm
    End With
 
Nope. En zoals ik al schreef: ik ken (en vind) ook geen andere. Anders dan de Rowsource verwijderen en opnieuw toewijzen. Overigens is deze procedure snel genoeg, tenzij je nog op een AT met een 286 processor werkt :).
 
Maar serieus: de loop methode is dermate snel dat je niet kunt zien dat de verschillende geselecteerde items worden gedeselecteerd. Het totale proces duurt millisecondes. Dus waarom zou je een alternatief willen dat dus sowieso geen tijdwinst oplevert omdat er geen tijdwinst ís? En de code zal ook hooguit een regeltje korter zijn. Dus daar zit de winst óók niet…
 
Ja ging over multi select listbox waar ik eerder alle records had geselecteerd en duurde even om alles te deselecteren. Ik dacht er laatst aan en ging toen even googlen en toen zag ik die functie in excel toen dacht ik wellicht hebben ze dit ook in Access.
 
Hè? Hoe lang duurt dat de selecteren met die functie dan? Dan heb je echt duizenden records geselecteerd! Doe je dat dan wél met de hand?
 
Haha nee ik heb een functie die alles selecteert en dan handmatig deselecteert. Laat maar want soms moet je het gewoon zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan