• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Locatie Code of Item van Pop-Up of VBA-Inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

fmeca

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
95
Hallo,

Ik heb een Excel file waarbij bij starten automatisch een (wachtwoord)schermpje opent (pop-up, of VBA msg- of inputbox).
Het is een schempje met één inputbox (t.b.v. wachtwoord) en 3 knoppen, Alleen lezen (zonder wachtwoord, Openen (met wachtwoord) en anulleren.
Ik heb het juiste wachtwoord, maar wil dit ook toepassen in een andere excel toepassing.
Hij popt al op, voordat de 'auto_open' macro is gestart.

Ik kan niet vinden waar deze zich bevindt. Ik heb de hele VBA-code en macro's al gescreend.
Is er een andere mogelijkheid waardoor men een dergelijk pop-up of inputbox kan starten?

De file is al van voor 2000.
Ik gebruik zelf Office 2010.

vr.gr.
Eric

PS het niet het scherm waar je normaal het wachtwoord voor je workbook in opgeeft.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in de VBA editor onder 'thisworkbook'; meestal staat daar de 'workbookopen' aanroep
 
Bernard,

THX.
In This workbook staat de auto_open maar daar zit ie niet in.
Ik heb op de eerste regel al een msgbox geplaatst maar de komt pas na de pop-up waar ik het over heb.

Eric
 
fmeca,

Heb je ook hier gekeken?
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  DE code
End Sub
 
fmeca,

Het kan ook zijn dat het in de VBA bij Eigeschappen van VBAProject staat.
Als de file open is kun je onderstaande proberen.

Klik in de VBA met rechts op de naam van de file, daar kun je verschillende dingen vinden.
Ook de beveiliging die op de file staat.

Als de vraag eerst komt voordat de file open is heb je kans het daar te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan