Logic pro x

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexman

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Berichten
18
Hallo, ik heb Logic pro x opname studio op mijn pc, maar er is iets waar ik niet uitkom,nl. Als ik een ritme gitaar op spoor 1 heb opgenomen, wil ik op spoor 2 een zang partij opnemen. Op een analoge meersporen rec. zit een sync. knop ,dus zet je spoor 1 op sync. en dan kan je op 2 opnemen terwijl je spoor 1 tegelijker tijd kan horen. Deze sync.knop in dig. vorm moet volgens mij ook op Logic pro x zitten, maar ik kan hem niet vinden. Heb op verschillende tutorials gekeken, maar daar krijg je een uur lang verhaal te horen over alle mogelijkheden, maar over mijn probleem heb ik nog niks kunnen vinden. Het zal ongetwijfeld niet moeilijk zijn, maar ja, als je het niet weet. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
 
Raar! Zodra ik op opnemen klik gaat het audio-spoor lopen en zijn de overige sporen gewoon hoorbaar!

Edit: probeer eens volgende; Preferences => Audio => Devices => selecteer "Software Monitoring". Weet niet of dit je probleem oplost, maar het proberen waard!

Edit2: misschien ligt het ook nog aan de "Punch on the Fly" mode. Schakel deze is uit.
Record => Allow Quick Punch-In en klik vervolgens op "Allow Quick Punch-In". Nu moet het vinkje weg zijn en moet het werken.

Jasper
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Jasper. Ik ben echt een onbenul met dit programma, heb het net. Worden de eerst opgenomen sporen dan automatisch gesynchroniseerd?
 
Hoe bedoel je precies? Werkt het nu? Als het namelijk goed is kun je nu gewoon mee kunnen spelen met de eerder opgenomen sporen, deze zijn dus gewoon hoorbaar.
 
Beste, ben door drukte i.v.m. de feestdagen bij familie en een gescheurde spier in mijn rechterpols door het verkeerd dicht slaan van een schuif raam, niet aan muziek maken en/of het uit proberen van Logic toe gekomen. Ga volgende week een nieuwe start maken. Ieder een prettig uiteinde en een gezond 2016.
 
Oei, vervelend! Beterschap.

Ik wacht rustig af! Laat maar horen.

Een goede jaarwisseling en een heel voorspoedig 2016 toegewenst.


Jasper
 
moedeloos

Beste Jasper, ik wilde het weer proberen met Logic, maar kom er nog steeds niet uit. Zocht een verloop stekertje van grote naar kleine plug om mijn roland mixer te omzeilen, want ik kreeg nu geen signaal, voorheen wel, is mij ook niet duidelijk, dus direct de pc in. 3 zaken langs geweest maar niks, wel zeiknat geregend. Op spoor 1 staat er door wat klicken van mij midi op, die ik er dus ook weer niet af krijg. Het is echt om moedeloos van te worden. Begin maar niet met uitleggen want ik snap het echt niet, kom mezelf erg tegen, nooit gedacht dat dit me zo zou opbreken. Weet je misschien iemand in A'dam die mij les kan geven? Wel nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan