• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loting in excel opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchblade

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2023
Berichten
5
Ik ben bezig om voor onze kart competitie een loting in excel op te zetten.
Hierbij wil ik dat de kartnummers willekeurig onder de personen verdeeld worden.
Oftwel kolom G moet willekeurig verdeeld worden in kolom C (zie voorbeeld).

Hij moet zo worden dat het aantal deelnemers makkelijk gewijzigd kan worden.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Mark
 

Bijlagen

  • Loting karten.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 9
Voor Office 365.
PHP:
=INDEX(SORTEREN.OP(G7:G30;ASELECT.MATRIX(24));REEKS(AANTALARG(B7:B30)))
 
Graag gedaan; overigens mag je kolom K leegmaken.
 
Is het ook mogelijk om de formule aan te passen zodat het bereik makkelijk mee veranderd met het aantal deelnemers.
Bij voorbeeld:

=INDEX(SORTEREN.OP(G7:G7+aantal deelnemers;ASELECT.MATRIX(aantal deelnemers));REEKS(AANTALARG(B7:B7+aantal deelnemers)))
 
Dat doet het in principe al t/m B30 als je onder B12 een naam invult.
 
Dat doet het in principe al t/m B30 als je onder B12 een naam invult.
Dit gaat nog niet helemaal goed.
Ik ben al wel een heel eind.
De formule loopt vast op het moment dat ik deelnemers toevoeg of verwijderd...tenzij ik de dikgedrukte B17 handmatig aanpas.

=INDEX(SORTEREN.OP(Gegevens!B4:B17;ASELECT.MATRIX(Gegevens!B2));REEKS(AANTALARG(B17:B41)))

Valt dit nog eenvoudig op te lossen? :)
 

Bijlagen

  • Loting karten 2.xlsm
    366,4 KB · Weergaven: 6
Tja, je hebt meer deelnemers dan karts.
Beter?
PHP:
=INDEX(SORTEREN.OP(Gegevens!B4:INDEX(Gegevens!B4:B25;AANTALARG(Gegevens!B4:B25));ASELECT.MATRIX(Gegevens!B2));REEKS(AANTALARG(B17:B41)))
Of:
PHP:
=INDEX(SORTEREN.OP(Gegevens!B4:INDEX(Gegevens!B4:B25;AANTALARG(Gegevens!B4:B25));ASELECT.MATRIX(AANTALARG(Gegevens!B4:B25)));REEKS(AANTALARG(B17:B41)))
Als je een deelnemer toevoegt, zal je ook een kart moeten toevoegen.
 
Tja, je hebt meer deelnemers dan karts.
Beter?
PHP:
=INDEX(SORTEREN.OP(Gegevens!B4:INDEX(Gegevens!B4:B25;AANTALARG(Gegevens!B4:B25));ASELECT.MATRIX(Gegevens!B2));REEKS(AANTALARG(B17:B41)))
Of:
PHP:
=INDEX(SORTEREN.OP(Gegevens!B4:INDEX(Gegevens!B4:B25;AANTALARG(Gegevens!B4:B25));ASELECT.MATRIX(AANTALARG(Gegevens!B4:B25)));REEKS(AANTALARG(B17:B41)))
Als je een deelnemer toevoegt, zal je ook een kart moeten toevoegen.
Super bedankt! Zo gaat het perfect :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan