Mac book Pro > Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

renebvz

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
35
Hey mensen goede middag.


Ik vroeg me af want ik hoorde van me broer laatst dat je van mac book pro een programma kan installeren ofzo dat je naar een windows besturings systeem kan veranderen ?

Ik vroeg me af want sommige programma's die ik op mijn pc die windows draait niet kan afspelen op mijn macbook...

Iemand misschien ^^?

bij voorbad bedankt!
 
wat heeft dat voor een zin op een mac? je gaat je mac toch niet gebruike voor spelletjes o.i.d.?
 
Noes, ik heb mac gekocht voor me opleiding maar sommige programma's ken ik alleen op pc dus daarom vroeg ik me het af !

edit : Macfreak64 bedankt voor je linkies. :)
 
parallels heb ik goede ervaring mee.

@ royb3: Omdat je met apple niet alles kunt wat met windows wel kan.
 
Virtualbox, Parallels & VMWare is virtueel. Dit moet je maar net willen.
Zelf zou ik voor bootcamp gaan, want dan kun je normaal windows draaien op je mac!
 
Top thnx werkt perfect :D ik had nog een cd key van windows vista van me pc dus komt goed uit !
bedankt nogmaals.
 
Zelf zou ik voor bootcamp gaan, want dan kun je normaal windows draaien op je mac!

Dat is dan ook weer een goede tip. Het voordeel van bootcamp is dat je dan "alleen" windows draait en niet windows binnen je Mac OS en dat scheelt weer snelheid :thumb:
 
ik ben het ten eerste niet eens met het feit dat je windows applicaties zou willen draaien op een Mac.
maar als je het dan toch gaat doen is bootcamp toch wel de manier.
 
uhh.. roy wat dacht je van microsoft software(bijv. ms sql) die school je verplicht te gebruiken. dan zul je wel windows moeten hebben.
 
ja ok, daar zit wel wat in als het verplicht is voor school :p al gebruik ik zelf daar een andere laptop voor.
 
zou je misschien ook een handleiding hebben van Windows vista, het is inderdaad handiger om te switchen en niet Windows in mac te draaien.. ik heb dat net gemerkt met Virtual box.

Dus als iemand een handleiding zou hebben van bootcamp van mac naar windows vista ^^? (A)
 
de dvd van vista in je macbook stoppen, naar applicaties gaan, naar hulpprogramma gaan en het programma bootcamp-assistent uitvoeren.
 
Het begin is allemaal het zelfde. tot je Windows gaat installeren.
Dan gaat alles gewoon op de zelfde manier als gewoon de installatie van Vista.
Maar als je even googled dan zijn er vast wel genoeg tutorials te vinden over Bootcamp met Vista.
 
Hey sorry dat ik met z'n laten reactie kom maar zodra ik bootcamp opstart en ga verder druk vraagt hij dit :





Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Mvg Rene
 
Je moet dus 1 partitie op je harde schijf hebben.

Waarschijnlijk heb je je harde schijf opgedeeld in meerdere partitie's en dan gaat het niet werken...
 
Hmm dat heb ik waarschijnlijk onbewust gedaan :S... wel als ik een hardeschijf aansluit vraagt hij om een back-up maar dat slaat zeker nergens op...

zou niet weten hoe :p ik dat kan veranderen...
 
Start Mac OSX op.
Ga naar Disk utility
Klik op je harde schijf en klik dan op tabblad Partition.
Kijk hier of je meerdere partities hebt. zo ja, verwijder ze als je ze toch niet gebruikt.
Succes met installeren.
Als je er niet uitkomt zeg het maar dan kan ik screenshots voor je maken

GR
 
Hmm toen ik opschreef bij zoeken : Disk, kwam ik bij dit :


Ben ik hier goed of :?
Dan moet ik zeker Data verwijderen en dan is het goed ^^?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan