• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Draaitabel filter met copy/paste in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankcoef

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Berichten
11
hallo allemaal :)

Ik heb hier dus een vraagje en ik hoop dat het überhaupt mogelijk is.

Ik kan niet zo gemakkelijk een voorbeeld van het excell sturen, want het is "vertrouwlijk"

anyways, waar het get om.

Ik heb toe nu toe een werkende macro.

wat doe ik?

ik haal uit een draaitabel een paar regels op.
de draai tabel wordt hele tijd gefilterd op een VOR-nummer. bijvoorbeeld VOR1400228.
nauw nu moet ik constant zelf het VOR nummer in draaitabel filter kopieren en vervolgens me macro, en dan weer.

is er een manier om in mij macro een paar regels toe te voegen, zodat de macro het VOR nummer wat ik momenteel in mijn copy/paste heb staan in de filter plakt?

mijn macro tot nu toe:
Code:
Sub test2()
'
' test2 Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+e
'
    Columns("I:I").Select
    Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Select
    Selection.Copy
    Sheets("Blad6").Select
    Range("N417").Select
    ActiveSheet.Paste
    Range("N475").Select
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "=SUM(R[-57]C:R[-1]C)"
    Range("N475").Select
    Selection.Copy
    Range("J487:J1286").Find("").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Range("J487:J1286").Find("").Select
   [B] Range("A" & ActiveCell.Row).Copy
    Range("K490").Select[/B]
    Sheets("inlees verkoop").Select
End Sub
zoals je misschien al ziet, de laatste 2 regels, kopiert hij het nieuwe juiste VOR nummer. wat daarvoor af gaat is opzich onbelangrijk


de laatste regel is om naar het blad te gaan van de draai tabel

in de laaste blad "inlees verkoop" moet er gefiltered worden op colom V titel van de filter is Ordernr. mocht dit enige hulp geven

bedankt alvast :)
 
Laatst bewerkt:
Frank,

Ik heb niet veel van je tekst begrepen maar ik begrijp dat je op een of andere manier het rapportfilter van een draaitabel wil aanpassen.
Ik heb hiervoor een voorbeeld bestand geschreven die dit voor elkaar kan krijgen.
Als je het VOR nummer in mijn voorbeeld veranderd en op de knop drukt dan wordt het rapportfilter van de draaitabel aangepast.
Hiervoor worden alle items in het rapportfilter doorlopen en vergeleken met het veld L2 in mijn programma.
Komt het veld overeen met het veld L2 dan wordt dit getoond en anders verborgen.
Aangezien minimaal een van de items in het rapportfilter aan moet staan zet ik eerst de laatste aan voordat ik de items doorloop.

Bekijk bijlage HelpMijVBAAanpassenDraaitabel.xlsm

Ik hoop dat je iets aan dit voorbeeld hebt.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan