• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro met aselect()

ibenpeeters

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2024
Berichten
13
beste ik heb een systeem gemaakt om een lijst random automatisch in gelijke groepen te verdelen in excel 2007 op basis van de formule Aselect() nu zou ik graag hier een macro aan koppelen dat wanneer ik alleen hierop duw de aselect functie nieuwe getallen genereert en vast staat zolang ik niet op de macro duw.

kan iemand mij hierbij helpen?
alvast bedankt
 
Sub shuffle()
'
' shuffle Macro
'

'
Range("A2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RAND()"
Range("A2").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("A2:A49"), Type:=xlFillDefault
Range("A2:A49").Select
Range("V41").Select

End Sub
 
Kan je met dit iets aanvangen?
 

Bijlagen

  • Competitie 2021-2022.xlsm
    719 KB · Weergaven: 12
Die macro zit al onder knop F9.
 
@snb

als je op F9 duwt blijven gwn de waarden staan zonder de functie aselect()
de functie aselect() moiet blijven maar alleen nieuwe getallen genereren als er op de macro gedrukt wordt
 
@emields
is gwn de fuctie ASELECT() in kolom A
en daaraan moet gewoon een macro gekoppeld worden
in het bestand is dit gebeurt maar als je tekst in een cel typt zowel in het zelfde tabblad of een andere tablad waar je formules aan gekoppeld hebt zie je het verspringen als je op enter gedrukt hebt
 

Bijlagen

  • Map1.xlsm
    16 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je in kolom A de ASELECT() formule zet en daarna op F9 drukt?
 
Wat is er dan mis met dit?
Druk op F9 om de gegevens te vernieuwen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 5
PHP:
Sub Macro1()
    Calculate
End Sub

Probeer deze macro eens.
 
@emields ik heb maar telkens 48 gegenereerde nummers nodig
@popipipo en @edmoor als je op F9 drukt heb je gewoon de waarden die blijven staan en valt de functie van aselect weg. die moet blijven lopen telkens er gedrukt is
 
Als ik in dat voorbeeld op F9 druk worden alle gegevens vernieuwd.
Je kan uiteraard zelf even die functie 6 regeles doortrekken naar 48.
 
@edmoor het zou allemaal automatisch moeten verlopen door op 1 macro te klikken zonder dingen door te trekken. maar wanneer er tekst zou getypt worden in ander cellen mag de aselect niet verspringen tenzij er op de knop gedrukt wordt nu gebeurt dit wel ook met de F9 toets

@popipipo hoe bedoel je met

Sub Macro1()
Calculate
End Sub

er is nergens naar verwezen
 
te koppig om een voorbeeldbestandje te plaatsen? Wel ik ook.
 
Plaats nou eens een voorbeeld bestandje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan