• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro niet duidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelproblem

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Berichten
56
heey,

Ik ben net nieuw op dit forum, dus niet alles is even helder, maar goed.

Ik ben in excel bezig met een fictieve wereldkaart. daarop staan allemaal 'plaatsen' (kleine rondjes ingevoegd met vormen).
Nu is het de bedoeling dat als ik op 1 van die rondjes klik ergens in een hokje komt te staan welke 'stad' daar ligt.
Hoe ik dit aan moet pakken weet ik niet. ik heb reeds geprobeerd met macro's maar die programmering vind ik te ingewikkeld.

Ik heb inmiddels ontdekt dat als je met je rechtermuis klikt op de vorm en dan op macro toewijzen, je een veld krijgt waarin je kunt programmeren.
Nou ben ik zeer wiskundig enzo, maar programmeren kan ik niet. weet iemand hoe ik dit probleem op moet lossen?
Met formules kan ik alles (veel) in excel.

kort maar krachtig: In hokje A1 komt te staan welk punt is aangeklikt, met daarbij de informatie over dat punt. maar hoe doe ik dat?

Groetjes Simon
 
Beste,

Je kan de functie Omerkingen toevoegen gebruiken. Indien je in de buurt komt van een cel waaraan een opmerking gelinkt is, verschijnt de opmerking. Maak een ontwerp met rasterlijnen zodat de cellen zichtbaar zijn en voeg opmerkingen toe. Plaats een afbeelding (cirkel maar geen keuzerondje) in de gelinkte cel en verberg de rasterlijnen.
 
Zet je dan de vraag nog even op opgelost.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan