• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om data te verwijderen onder diverse condities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Welies

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
128
Beste allemaal,

Voor een rapportage dien ik onderstaande, repeterende, handelingen uit te voeren. Vermoedelijk kan dit in een macro worden samengevoegd, echter weet ik niet waar te beginnen. De handelingen:

1. Uit een data export dienen de kolommen A, G, L, S, U, W, Z, AA, AX, AY, BC, BD, BY, CV gekopieerd te worden naar het tabblad "Data schoon". Hierbij dient dient rekening gehouden te worden met de volgorde van de kolommen zoals in dit tabblad staat aangegeven anders werken de formules niet. (zie bijlage voor format)
2. In kolom O dient de datumnotatie aangepast te worden naar dd-mm-jjjj.
3. De gegevens in de kolommen L en O op dienen opgeschoond te worden: de rare datum notaties zoals 00-00-0000, 01-09-2300 etc = cel leegmaken.

BVD.
Vincent
 

Bijlagen

  • format A.xls
    23 KB · Weergaven: 23
Ik denk dat je eerder antwoord krijgt met een duidelijk voorbeeld.
-hoe zien de gegevens eruit die gekopieert moeten worden
-welke formules werken dan niet meer, er staan er geen in je voorbeeld

Dus geeft een voorbeeld met enkele regels van de export en een voorbeeld hoe je het er dan uit wil hebben zien.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan