• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Plakken Speciaal alleen in zichtbare cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
822
Ik maak heel veel gebruik van de opdracht Plakken Speciaal --> Waarden. Daar gebruik ik een kleine macro voor die ik onder de toescombinatie CTRL + Q heb opgeslagen:

Code:
 Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

Dit werkt prima .... totdat ik deze opdracht toepas op een gefilterde (met Autofilter) reeks regels. Dan worden ook de inhoud van de tussenliggende, niet zichtbare, regels overschreven.

Wie weet of de macro zo aangepast kan worden dat alleen de inhoud op de zichtbare, niet-gefilterde, regels overschreven wordt en niet de tussenliggende regels?

Ik heb geprobeerd om in het bijgaande voorbeeldbestand de vraag te verduidelijken.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Plakken Speciaal.xls
    30,5 KB · Weergaven: 175
Gert,

Probeer de beide progjes maar eens uit.

Kopie ---------- kijkt of een regel verborgen is meldt dit en stopt.
Kopie versie 2 -- kijkt of een regel verborgen is en slaat deze over.

Je moet de code nog wel even onder CTRL+Q hangen in jouw bestand.
Vergeet de code op Blad1 niet.
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld Plakken Speciaal versie 2.xls
    29 KB · Weergaven: 252
  • Kopie van Voorbeeld Plakken Speciaal.xls
    32,5 KB · Weergaven: 140
Het werkt nog niet

Bedankt Superzeeuw. Het werkt nog niet goed. Zie bijgaand bestand.

Als ik met Autofilter 019 Klant 019 filter en ik kopieer de nieuwe datum en omschrijving naar beneden dan wordt de waarde in de tussenliggende regels nog steeds overschreven.

Ik vraag me ook af of het wel mogelijk is wat ik wil. Ook handmatig via Bewerken --> Plakken Speciaal --> Waarden gaat het niet goed.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Plakken Speciaal versie 2 (1).xls
    27 KB · Weergaven: 83
Probeer bijgevoegd progje eens.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Plakken Speciaal versie 2 (1).xls
    28,5 KB · Weergaven: 593
Volgens mij werkt het

Superzeeuw, volgens mij werkt het goed. Ik heb maar even kort kunnen testen, maar het ziet er goed uit!

Dank je wel.
 
Gert,

Test het maar eens goed uit en wanneer het werkt zet dan de vraag maar op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan