• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro resultaat filterdata

Status
Niet open voor verdere reacties.

mud72

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
15
Hallo,

Ben een programmatje aan 't maken maar zit toch nog vast. Heb al geprobeerd de macro op te nemen maar kom er niet uit.

Heb in bijlage ook de vragen gesteld wat juist de bedoeling is.
Om toch in 't kort uit te leggen.
Graag zou ik verschillende data uit een kolom halen en de resultaten in een kolom weergeven. Dit zou via een macro moeten gebeuren omdat ik eerst ook via een macro de nodige data importeer.
Alvast bedankt.Bekijk bijlage Test_Filter.xlsx
 
Vraag 2 en 3 opgelost maar vraag 1 is mij niet helemaal duidelijk.
 

Bijlagen

  • Test_Filter(cobbe).xlsm
    28,1 KB · Weergaven: 18
Dat is pas snel :thumb:
Dank jewel
Verduidelijking vraag 1: In kolom B/C/D staan verschillende data die regelmatig dubbel zijn.t totaal een 500 regels) De bedoeling is om alle dubbele data (per rij) uit de kolom te halen en deze resultaten te laten zien in de kolommen filterdata.Wel te verstaan dat er nooit meer dan 10 veschillende dubbele data in de kolommen B/C/D staat
 
Sorry het antwoord was niet helemaal correct. De code geldt nu voor alle rijen in het bereik.

Maar voor vraag 1 ? Daar staan toch geen dubbele waarden in of zie ik iets over het hoofd.
Maak eens een voorbeeld met waarden die kunnen dubbel zijn en wat er mee moet gebeuren.
 

Bijlagen

  • Test_Filter(cobbe).xlsm
    28,3 KB · Weergaven: 22
Heb de bijlage en commentaar even aangepast. Hopelijk ben ik wat duidelijker.
Alvast bedankt.
Moet evenbij vertellen dat ik zeer aangenaam verast ben over de snelheid en de hulp die men hier krijgt.:thumb:

Bekijk bijlage Test_Filter2.xlsx
 
Ik heb er toch proberen iets van te maken.
Kijk meer eens of het voldoet, er zitten 2 (verborgen) hulpkolommen in.
 

Bijlagen

  • Test_Filter_afgewerkt(cobbe).xlsm
    37,3 KB · Weergaven: 19
Precies wat ik zocht :)
@cobbe :thumb: 1000x bedankt, hier was ik zelf nooit achter geraakt.
Bedankt voor de snelle en goede hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan