• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro van excel naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoties

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
58
Ik heb een macro zie scirpt!
Helaas werkt het niet op mijn werk omdat daar waarschijnlijk geen Microsoft PDF / XPS-invoegtoepassing is.
Wel hebben we Adobe pro 9.
Kan de macro aangepast worden zodat het wel doet of eventueel door gebruik van een adobe printer.

alvast mijn dank hiervoor

Sub Pdf_maken()

Dim Pad As String, BestandsNaam As String

Pad = "C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Factuur\Test" + "\"
BestandsNaam = Sheets("factuur").Range("G10").Value
Sheets("Factuur").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad & BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Djoties,

Ik weet niet welke versie je gebruikt van Excel?
In Excel 2007 zit opslaan als PDF in gebouwd.

Wel hebben we Adobe pro 9
Waarom gebruik je die dan niet om er een PDF van te maken?

Ik heb Adobe Pro 7 en daar zit het ook in en werkt goed.
 
Ik maak gebruik van office Excel 2003. Ik zou niet weten hoe je de macro moet aanpassen zodat de PDF gemaakt wordt door Adobe
 
Djoties,

Dit heb ik voor je gevonden met Google.
Code:
Sub GetSaveAsFileNameExample() 
    Dim vFilename As Variant 
    Dim sPath As String 
    sPath = "D:\data\" 
    vFilename = Application.GetSaveAsFilename(sPath, "PDF Files, *.pdf", , "Please enter a filename") 
    If TypeName(vFilename) = "Boolean" Then Exit Sub 
    If vFilename = "" Then Exit Sub 
    
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=vFilename, _ 
    Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _ 
    OpenAfterPublish:=False 
End Sub
 
Ten eerste wil ik je bedanken voor je hulp!!

Maar de macro die ik zelf heb gemaakt werkt prima thuis met office 2010. Helaas op het werk met 2003 krijg ik een foutmelding en die zit in het laatste stukje. Vandaar dat ik een oplossing zoekt met adobe pdf.

foutmelding!!!
Sheets("Factuur").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad & BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
 
Het zou wel eens aande bestandsnaam kunnen liggen.
In xl2010 wordt de ext. xlsm gebruikt en in xl2003 wordt dit niet herkend omdat daar als ext. xls wordt gebruikt.

Cobbe
 
Ik ben een paar jaar geleden ook tegen een soortgelijk probleem opgelopen en heb dat toen opgelost door adobe als actieve printer te plaatsen in de macro
Code:
sheets("....").printout copie:=1 ,activeprinter:="adobe PDF",...........
in de help van adobe pro ( ver. 6 ) heb ik toen de volledige code gevonden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan