• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro voor data overzetten adv datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

genexxa

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
70
Hallo,

Ik wil een macro hebben voor het overzetten van data naar verschillende tabbladen.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Ik heb een sheet dagstart waar werkstromen en medewerkers in staan.
In dit sheet kan het werk verdeeld worden per medewerker.
Omdat dit sheet elke dag aangepast wordt, wil ik graag terug kunnen zien op welke werkstroom een medewerker ingepland is geweest.

Wat heb ik;
Een tabblad Dag. Hierin worden de uren per medewerker en werkstroom bepaald. (C5 t/m L14)
Tevens staat er de datum van de dag (B2)
Ook zijn de werkstromen toegevoegd (A5 t/m A14)
En de medewerkers (C4 t/m L4)

Als de uren per medewerker ingevuld zijn (C5 t/m L14), wordt dit degelijks met elkaar besproken. Ik wil graag dat de ingevulde uren overgezet wordt naar de tabbladen per medewerker in de kolom met de juiste datum en rij van de werkstroom aan de hand van een drukknop.
Zodat het tabblad Dag na het drukken op de knop weer leeg is en dan weer gebruikt kan worden voor de volgende dag. De uren per medewerker is dan terug te zien in het tabblad van de medewerker.

Dus als voorbeeld;

Als medewerker 1 op werkstroom 1 ingedeeld is voor 4 uur en op werkstroom 2 is ingedeeld voor 4 uur op datum 05-04-2017, wil ik dat als je op de knop drukt, de 4 uur van werkstroom 1 en 2 gekopieerd worden naar tabblad van de juiste medewerker (in dit voorbeeld medewerker 1) dus tabblad mdw1. Hij moet dan kijken naar de datum (2B t/m 2AY) en de 4 uur invullen bij de juiste werkstromen (A) (rij 3 t/m 12) Maar het moet voor meerder werknemers tegelijk werken.

Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven heb.

Wie kan mij hierbij helpen?
 

Bijlagen

  • dagstart.xlsx
    46,6 KB · Weergaven: 28
Ik wil een macro hebben voor het overzetten van data naar verschillende tabbladen.
Ik ook. Maar dan voor alles in één tabblad:d Het klikken op knop 1 geeft een foutmelding. Blijkbaar is jouw poging niet meegekomen in het bestand. Kan ook niet in een .xlslx
 
Ik ook. Maar dan voor alles in één tabblad:d Het klikken op knop 1 geeft een foutmelding. Blijkbaar is jouw poging niet meegekomen in het bestand. Kan ook niet in een .xlslx

Klopt.
Het is een voorbeeld bestand aangezien ik geen ervaring heb met de code voor de macro. de knop is alleen toegevoegd maar er hangt nog geen macro aan. Ik kan wel een macro maken maar simpel door opnemen en niet door een code.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Als de data aanwezig is in elk medewerkerblad.

Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range
With Sheets("dag")
  For Each cl In .Range("C4:L4")
    If Application.Count(cl.Offset(1).Resize(10)) > 0 Then
     cl.Offset(1).Resize(10).Copy Sheets(cl.Value).Cells(2, Application.Match(CLng(.Range("B2")), Sheets(cl.Value).Rows(2), 0)).Offset(1)
    End If
  Next cl
End With
End Sub

Of:
Code:
Sheets(cl.Value).Cells(2, Application.Match(CLng(.Range("B2")), Sheets(cl.Value).Rows(2), 0)).Offset(1).Resize(10) = cl.Offset(1).Resize(10).Value
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan